Do 10 kwietnia 2014 roku można zgłaszać projekty społeczne w konkursie „Współpraca na rzecz zmiany społecznej” organizowanym przez Ashokę, Zermatt Summit Foundation, FondationGuilé, DPD i Boehringer Ingelheim. Zgłaszając swój projekt przed 4 marca 2014 można wygrać dodatkowo jedną z dwóch nagród pieniężnych w wysokości 1,000€.
Ogłoszono konkurs „Współpraca na rzecz zmiany społecznej”. Zgłaszać do niego można projekty społeczne, które zawierają elementy innowacyjnej współpracy między organizacjami społecznymi, biznesem oraz instytucjami publicznymi. Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 40 tys. euro i zostaną zaprezentowani 27 czerwca 2014 roku podczas wydarzenia na Zermatt Summit.
Do konkursu zaproszone są firmy, instytucje publiczne oraz wszystkie organizacje społeczne, które tworzą międzysektorowe partnerstwa na rzecz pozytywnej zmiany w swoim kraju lub poza nim. Zainteresowani udziałem mogą zgłaszać się poprzez platformę Ashoki Changemakers.net, gdzie znajdują się również informacje dotyczące konkursu.
Celem konkursu jest zgromadzenie i upowszechnianie nowych form współpracy między partnerami społecznymi a biznesem, które wybiegają poza tradycyjne wsparcie finansowe i darowizny rzeczowe przekazywane organizacjom społecznym. Do konkursu można zgłosić projekty już realizowane, w fazie pomysłu lub inkubacji. Projekty można zgłaszać m.in. w następujących kategoriach: nowe produkty i usługi odpowiadające na niezaspokojone potrzeby społeczne, rozwiązania „last mile” dot. rozwiązań dla odbiorców z grup marginalizowanych (np. osoby z niepełnosprawnością, seniorzy); tworzenie miejsc pracy i wspieranie polityki zatrudnienia.
Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać udział przynajmniej jednego partnera społecznego i jednej firmy (dowolnej wielkości) realizujących wspólne przedsięwzięcie. Udział większej ilości partnerów (również instytucji publicznych) będzie mile widziany. Ze względów praktycznych zgłoszenie będzie składane przez jednego z partnerów projektu. Przy ocenie projektów pod uwagę będą brane następujące kryteria: innowacyjność rozumiana jako nowe podejście we współpracy sektorów, lub powstanie nowych usług czy produktów; oddziaływanie społeczne – potencjał osiągnięcia znacznego wpływu na ludzi, środowisko naturalne, jak również tworzenie dodanej wartości ekonomicznej i społecznej dla partnerów projektu; stabilność instytucjonalna i finansowa rozumiana jako jasny plan związany z osiągnięciem wyznaczonych celów społecznych lub ekonomicznych w długim okresie; premiowane będą rozwiązania promujące źródła wsparcia inne niż granty i dotacje; model współpracy partnerów – czy wykracza poza tradycyjne rozumienie filantropii i wspierania organizacji społecznych? Czy wprowadza zmiany wewnątrz organizacji lub firmy w stosunku do ich pracowników, zarządzania, organizacji pracy, modeli biznesowych?
Bill Drayton, CEO i założyciel Ashoki, komentuje: Biznes powinien eliminować podziały, które przeszkadzają we współpracy (walls no more). Zadaniem biznesu i organizacji społecznych jest szukanie takich przestrzeni, gdzie kompetencje obu sektorów, doświadczenie instytucji publicznych tworzą nowe rozwiązania, z korzyścią dla społeczeństwa i wszystkich partnerów.
Dodatkowych informacji udziela Ana-Maria Filipescu, Ashoka, +33 (0)1 40 26 30 83, amfilipescu@ashoka.org.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska