W 10. edycji konkursu Raporty Społeczne firmy mogą do końca lipca 2016 r. zgłaszać sprawozdania ze swojej działalności dotyczącej kwestii społecznych, środowiskowych i ładu organizacyjnego. Jeden ze zgłoszonych do konkursu raportów otrzyma w tym roku Nagrodę Ministra Rozwoju.
Firmy, które zgłaszają swoje raporty do konkursu Raporty Społeczne wyznaczają pewien rodzaj standardu otwartego informowania o swojej działalności – uważa Jacqueline Kacprzak z Ministerstwa Rozwoju i jednocześnie członek jury konkursu Raporty Społeczne – raporty niefinansowe i raporty dotyczące zrównoważonego rozwoju są tak naprawdę kopalnią wiedzy o firmach, ich kulturze organizacyjnej, stylu prowadzenia biznesu, działaniach na rzecz lokalnych społeczności czy inicjatywach pracowniczych. Inwestorzy poszukujący nowych rynków, badający możliwości inwestycyjne zawsze zaglądają do raportów CSR-owych firm. Z perspektywy Ministerstwa Rozwoju uważamy, że raporty społeczne są bardzo ważnym narzędziem podnoszącym konkurencyjność firm. Między innymi pod tym właśnie kątem będziemy patrzeć w tym roku na zgłoszone do konkursu raporty.
W konkursie przyznawana jest nagroda główna, nagroda internautów, swoich faworytów wskazuje również jury dziennikarzy. W kategorii „najlepszy debiut” zwycięża firma/organizacja z najlepszym raportem wydanym po raz pierwszy. W tym roku oddzielną kategorią będzie Nagroda Ministra Rozwoju, który udzielił konkursowi również patronatu honorowego. Za organizację konkursu Raporty Społeczne odpowiadają Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.
Firmy mogą zgłaszać swoje raporty społeczne do 31 lipca 2016 r. poprzez formularz dostępny na stronie: raportyspoleczne.pl. Sprawozdania zgłaszane do konkursu muszą obejmować rok 2015 i dotyczyć działalności prowadzonej na terenie Polski. Następnie w terminie od 16 sierpnia do 16 września 2016 r. odbędzie się głosowanie internautów. Kolejny etap konkursu obejmie obrady jury głównego i dziennikarskiego, a ogłoszenie wyników nastąpi na początku października podczas konferencji podsumowującej 10 lat konkursu Raporty Społeczne.
Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od 2007 roku. Jego celem jest szerzenie idei raportowania niefinansowego i pokazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Jury wyróżnia firmy, które podejmują dialog z interesariuszami i w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny prezentują swoje dokonania w publikowanych raportach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS