logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Nagły koniec drugiego początku
08.05.2013
Tematy: Kampanie, Szwajcaria, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Nagły koniec drugiego początku

Your browser does not support the video tag.


Spot ukazuje historię miłości, która przez lata nie mogła być spełniona. Przygotowany na zlecenie Swiss Heart Foundation przez agencję Contexta AG film ma formę narracyjną hollywoodzkiego romansu. Czy taka forma opowieści sprzyja promocji idei kampanii?

On i ona spotykają się po raz pierwszy tuż po przyjściu na świat. Dwa serca nawiązują nić porozumienia już w szpitalu. On próbuje zwrócić jej uwagę, są najlepszymi przyjaciółmi przez lata, potem wyjeżdża na wojnę, piszą do siebie, ale życie rzuca ich w różne miejsca, stąd w końcu ona wychodzi za mąż za kogoś innego. On nie może zapomnieć, to łamie mu serce, postanawia być sam. Jedynym jego towarzyszem pozostaje pies. Ale spotykają się raz jeszcze, po latach, kiedy są już starszymi ludźmi z bagażem doświadczeń, a młodość to tylko wspomnienie. Wreszcie nadchodzi oczekiwana chwila spełnienia. Moment pocałunku w parku kończy się dramatycznie. On osuwa się na ziemię, zanim jeszcze ich usta zdążą się zetknąć.

W spocie zatytułowanym „The Story of Hearts” ("Opowieść o sercach") podjęta została próba podniesienia świadomości społecznej dotyczącej alarmujących statystyk o przyczynach śmierci osób po 50 roku życia w Szwajcarii. Jak pokazują liczby, atak serca i wylew są najczęstszymi  powodami zgonu w tej grupie wiekowej. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problem i zachęcanie do profilaktyki antyzawałowej, regularnych badań serca oraz stosowania odpowiedniej diety.

Sam spot reklamowy jest dość sielankową narracją, którego efekt końcowy zbudowany jest na zasadzie całkowitego szoku, zaskoczenia, lekkiej prowokacji czy nawet czarnego humoru. W Internecie można znaleźć parę negatywnych opinii co do kontrowersyjności środków przekazu użytych przez agencję, a nawet pokrętne, ale wzbudzające uśmiech odczytanie wymowy reklamy jako opowieści o tym, jak kobiety potrafią doprowadzić mężczyznę do zawału. Twórcy i nadawcy jako fundacja pożytku społecznego, uzyskali 50% zniżkę na emisję swojego spotu w prime-time we wszystkich  szwajcarskich stacjach telewizyjnych.

Materiał na pewno zmusza do przemyślenia własnych przyzwyczajeń żywieniowych czy dotyczących badań, ale wartością zdaje się być także proste przypomnienie o znaczeniu miłości i wartości chwil spędzanych w gronie bliskich.  

Sylwia Zajdel



Nazwa kampanii:
The story of hearts
Czas:
2013.3.8 - 2013.4.8
Nadawca:
Swiss Heart Foundation
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Contexta AG, Bern, Switzerland
Adresaci:
Osoby z grupy ryzyka pod względem zawału serca





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek