logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  25.05.2011

Na pograniczu filmu, animacji społecznej i badań w działaniu



W marcu rozpoczęli pracę nad filmami. Nauczyli się obsługiwać kamerę, dowiedzieli się, czym jest kadr i jak nakręcić wspólnie ciekawy materiał. Teraz chcą zaprezentować swoje dokonania. Uczestnicy projektu „Wideo uczestniczące przeciw wykluczeniu” organizują w poniedziałek 30 maja w kinie Wisła w Warszawie pokaz premierowy swoich filmów.

Wideo uczestniczące, z ang. Participatory video (PV) jest techniką z pogranicza filmu, animacji społecznej i badań w działaniu. Rola filmowca sprowadza się w niej do pomocy w realizacji przekazu audiowizualnego, który od początku do końca jest tworzony przez grupę. Uczestnicy projektu uczą się, jak wspólnie skonstruować przekaz, który może być zauważony w świecie mediów, a także nabywają umiejętności potrzebne do przedstawienia swoich aspiracji, problemów lub po prostu swojego świata, który może być hermetyczny i nieznany powszechnie.

Dzięki grantowi Akademii Orange technika, która od wielu lat jest stosowana przez zachodnie organizacje pozarządowe została zaadaptowana na polski grunt przez Stowarzyszenie Pracownia Filmowa „Cotopaxi” i znalazła zastosowanie w pracy z gimnazjalistami z warszawskiego Żoliborza. W marcu rozpoczęli oni warsztaty, na których zdobyli podstawowe kompetencje z zakresu sztuki filmowej, a także nauczyli się pracować w grupie i wyrażać siebie – sami wybrali tematy filmów, które dotyczyły emocji. Studenci-wolontariusze z Instytutu Polityki Społecznej UW pomogli im w realizacji pomysłów. Teraz chcą zaprezentować efekty wspólnej pracy.

Pokaz rozpocznie się o godzinie 20.00. Wstęp jest wolny.
Zwiastun filmu dokumentującego warsztaty techniki participatory video znajduje się tutaj.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek