logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Na pierwszej linii – dosłownie i w przenośni
05.05.2021
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Chile, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO

Na pierwszej linii – dosłownie i w przenośni



Na przełomie 2019 i 2020 roku Chile ogarnęła seria antyrządowych demonstracji na nieznaną wcześniej skalę. Bezpośrednią przyczyną protestów była podwyżka cen biletów na metro, w rzeczywistości jednak Chilijczycy zbuntowali się przeciwko skrajnemu rozwarstwieniu i biedzie, która dotyka ponad połowę społeczeństwa (przy średnim wynagrodzeniu stanowiącym równowartość ok. 3 tys. zł miesięczne, wydatki na wspomniane wyżej metro wynoszą 500–1000 zł). 25 października 2019 roku doszło do największej demonstracji w stolicy, Santiago de Chile. Wzięło w niej udział 1,2 mln ludzi (z 18,5 mln ludności w całym kraju). Według raportów ONZ i Amnesty International podczas trwania protestów doszło do łamania praw człowieka na dużą skalę przez policję i wojsko. Aresztowano łącznie 28 tysięcy osób, rannych zostało ponad 11 tysięcy, ponad 30 osób straciło życie, odnotowano również 113 przypadków tortur.

Podczas ciągnących się dniami i tygodniami protestów Chilijski Czerwony Krzyż – Cruz Roja Chilena (CRC) – pracował praktycznie non stop. Szybko też zaczęło mu brakować funduszy na pomoc dla potrzebujących. Zarząd organizacji wyszedł więc z propozycją zbiórki społecznej, ale niemal natychmiast porzucono ideę, by promować ją w tradycyjny sposób. Charakterystyczną cechą chilijskich protestów była nieufność, jaką mieszkańcy tego kraju przejawiali w stosunku do mediów rządowych oraz oficjalnych kanałów informacyjnych.

Wówczas agencja Porta zaproponowała kampanię społeczną First Line For The Front Line (w swobodnym tłumaczeniu „Pierwsza linijka dla tych, którzy stoją na pierwszej linii”). Do akcji zaproszono ponad setkę niezależnych internetowych serwisów informacyjnych, które przekształciły pierwsze linijki swoich wiadomości w hyperlink prowadzący bezpośrednio do zbiórki na rzecz CRC. Kampania z miejsca stała się wiralem i zyskała zasięgi, o których przy tradycyjnych formach reklamy można tylko pomarzyć. Dzięki temu, przy zerowych kosztach promocji, udało się zebrać ponad 130 tysięcy dolarów, a sama akcja okazała się największym sukcesem w dziejach CRC. Film stanowiący opis kampanii oraz jej efekty można obejrzeć TUTAJ.

NGO zdrowie zbiórka film digital Chile Cruz Roja Chilena Chilean Red Cross


Nazwa kampanii:
First Line For The Front Line
Czas:
2021.3.17
Nadawca:
Cruz Roja Chilena / Chilean Red Cross
Media:
digital, film
Wykonawca:
Porta, Chile





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek