logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.06.2012

Na haju po syropie

Your browser does not support the video tag.


Istnieją kampanie, których kreacje ogląda się tylko raz i to jest właśnie jedna z nich. Spot kampanii pt. „DXM stories: My first time robotripping” (Historie o DXM: Mój pierwszy haj) rozpoczyna się niewinnie. Młoda dziewczyna uśmiecha się do kamery i mówi „So, this is my first time. Cheers” (To jest mój pierwszy raz. Na zdrowie). Zapewne nieliczna grupa widzów jest w stanie spokojnie przyglądać się dalszemu ciągowi filmu, który stanowi kilka ujęć głośno wymiotujących nastolatków. Materiał filmowy w wyjątkowo naturalistyczny sposób, za pomocą bliskich, rejestrujących szczegóły zbliżeń kamery, ukazuje skutki przedawkowania syropu na kaszel.

Kampanię przygotowano w związku z nadużywaniem przez amerykańskie nastolatki syropu przeciwkaszlowego zawierającego dekstrometorfan (w skrócie DXM). Substancja ta w ilościach przekraczających dawki terapeutyczne, wykazuje działanie narkotyczne, wywołuje euforię i stan odurzenia. Nazwa kampanii pochodzi od popularnego syropu Robitussin, w którym znajduje się hamujący kaszel dekstrometorfan. „Robotripping” jest kolokwialnym wyrażeniem określającym stan odurzenia po nadmiernym spożyciu tej substancji.

Nadawcą akcji jest Partnership for a Drug-Free America (Stowarzyszenie na Rzecz Ameryki Wolnej od Narkotyków), a jej odbiorcami przede wszystkim te osoby, które chcąc eksperymentować z DXM szukają informacji o syropie w internecie. Spot, który przestrzega przed zażywaniem dekstrometorfanu został umieszczony na You Tube oraz stronie organizacji DXMStorie.com.
Ewa Witkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
My first time robotripping
Czas:
2012.5.29
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Partnership for a Drug-Free America
Media:
Internet
Wykonawca:
DDB Tribal
Adresaci:
Młodzież, rodzice, opiekunowie dzieci
Hasło kampani:
So, this is my first time. Cheers (To jest mój pierwszy raz. Na zdrowie)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


  • 13.09.2023

    Magiczne pudełko


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek