Na dnie przez alkohol – dosłownie
Alkohol ciągnie na dno – to hasło przestrzega nie przed społecznymi i psychicznymi skutkami uzależnienia, ale dosłownie przed znalezieniem się na dnie zbiornika wodnego.
Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego ruszył z kampanią informacyjną pod takim hasłem. Kampania jest kontynuacją wcześniejszych działań Samorządu Województwa dotyczących promocji bezpiecznego wypoczynku nad wodą. Jej celem jest propagowanie trzeźwości i ukazanie zagrożeń i negatywnych skutków spożywania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych podczas letniego wypoczynku, szczególnie nad wodą.
Hasło kampanii ma na celu ukazanie zagrożenia "kąpieli z promilami" oraz zachęcenie wypoczywających ludzi do reagowania na sytuacje niebezpieczne, np. gdy widzą osobę nietrzeźwą która wypożycza jakikolwiek sprzęt wodny.
Województwo zachodniopomorskie jest bardzo często docelowym miejscem wypoczynku mieszkańców Polski (plaże np. Mielno, Miedzyzdroje, Pobierowo). Wielu przyjezdnych turystów nie ma do czynienia na co dzień z wodą i posiada też mniejszą umiejętność pływania. Niedostateczna umiejętność pływania lub zmęczenie połączone z alkoholem jest niebezpieczne. Dodatkowym zagrożeniem jest wysoka temperatury powietrza która może wzmocnić działanie alkoholu. Następuje wtedy ograniczenie koordynacji ruchowej, ludzie stają się bardziej rozluźnieni, a tym samym – lekkomyślni. Pod wpływem alkoholu rozszerzają się naczynia krwionośne. Wówczas po kontakcie z zimną wodą można doznać szoku termicznego. W Polsce blisko 30% utonięć związanych jest ze spożywaniem alkoholu.
Plakaty z hasłem promującym akcję będzie można zobaczyć w pobliżu kąpielisk, w budynkach użyteczności publicznej oraz na ekranach regionalnych pociągów. Partnerem kampanii są: Zachodniopomorskie WOPR i Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie.
W ramach kampanii ratownicy otrzymają także koszulki z nadrukiem logo akcji oraz ogólnopolskim numerem ratunkowym nad wodą 601 100 100. Natomiast frisbee z hasłem akcji ma zwrócić uwagę wczasowiczów, jak ważny jest trzeźwy wypoczynek nad wodą. Gadżety kampanii do bezpłatnej dystrybucji otrzyma WOPR. Ratownicy będą także informować o możliwości sprawdzenia trzeźwości, dzięki alkomatom ALCOBLOW. Urządzenia zostały zakupione ze środków Województwa Zachodniopomorskiego w 2014 r. w ramach programu "Trzeźwy kierowca". Alkomaty otrzymały WOPR, KWP i OSP.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie