logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  21.11.2013

„Mylisz się, Google”



Czarnoskórzy mężczyźni popełniają wiele przestępstw, mają niskie IQ, są nosicielami HIV, nie powinni spotykać się z białymi kobietami. Między innymi takie rozwinięcia haseł proponowane są użytkownikom wyszukiwarki Google, dzięki funkcji auto-uzupełnienia wpisywanych fraz: „black men are” („czarnoskórzy mężczyźni są”) „black men have” („czarnoskórzy mężczyźni mają”) „black men should” („czarnoskórzy mężczyźni powinni”), „why do black men” („dlaczego czarnoskórzy mężczyźni”). Inicjatorzy akcji podpisali plakaty zdaniem „You’re wrong, Google. Combating racism requires reflection on channels that can poison your mind and judgement.” („Mylisz się, Google. Zwalczanie rasizmu wymaga zastanowienia się nad kanałami, które mogą zatruć twój umysł i osąd”) Należy jednak pamiętać, że takie rozwinięcia wynikają z tego, ze są to najczęściej wyszukiwane przez użytkowników frazy.

Po sukcesie kampanii na rzecz praw kobiet przeprowadzonej we wrześniu na zlecenie Jednostki Narodów Zjednoczonych ds. Równości Płci i Wzmacniania Pozycji Kobiet (UN Women) podobną kreację wykorzystała tym razem Australijska Komisja Praw Człowieka (Australian Human Rights Commission) w swojej kampanii „Racism. It stops with me” („Rasizm. To zatrzymuje się ze mną”). Kreację przygotował Andrei Ivascu.

Mimo że różnorodność kulturowa jest częścią australijskiej tożsamości narodowej, wciąż bardzo wielu mieszkańców tego kraju regularnie doświadcza przejawów rasizmu, we wszelkich możliwych  formach, jak np. wyzwiska, naśmiewanie się, komentarze w internecie. Jeden na dwudziestu Australijczyków przyznaje, że stał się ofiarą napaści fizycznej na tle rasowym. Rasizm jest krzywdzący nie tylko dla jednostek i grup, ale też przynosi negatywne konsekwencje całemu państwu, gdyż ogranicza aktywność społeczną i gospodarczą ludzi.

Do głównych celów kampanii należy po pierwsze zapewnienie, że więcej Australijczyków będzie postrzegać rasizm jako niemożliwy do zaakceptowania w ich społeczności. Po drugie twórcy kampanii chcą przekazać Australijczykom narzędzia i środki, dzięki którym będą oni mogli podjąć działania przeciwko rasizmowi. Po trzecie ważne jest by umożliwić jednostkom i organizacjom zapobieganie i odpowiadanie na przejawy rasizmu bez wahania.

Joanna Ćwiertnia


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.09.2023

    Do ostatniego okruszka


  • 26.09.2023

    Mocniejsi niż głód


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek