Prąd jest jak towar i można wybrać sobie jeden spośród kilku oferowanych na rynku. By zmniejszyć swoje rachunki za prąd poza kupowaniem energooszczędnych żarówek, gaszeniem zbędnego światła czy wyłączaniem trybu stand-by, warto również zmienić operatora.
Urząd Regulacji Energetyki od maja prowadzi kampanię „Prąd to też towar. Zdecyduj, od kogo go kupujesz” promującą w ten sposób prawa polskich odbiorców na rynku energii.
Kampania edukacyjna „Masz wybór”, finansowana ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego ma przygotować odbiorców do korzystania z prawa do wyboru sprzedawcy energii elektrycznej. Umiejętność korzystania z tej wiedzy będzie miała decydujące znaczenie dla pozycji konsumentów odbiorców energii w momencie całkowitego uwolnienia cen na rynku energii.
28 maja br. w programie „Kocham Cię Polsko” pojawiły się informacje związane z kampanią i prawem odbiorcy. 16 lipca w 18 polskich miastach powieszono 500 billboardów. Po wakacjach, w dwóch odcinkach serialu „M jak Miłość” pojawi się wątek edukacyjny dotyczący zmiany sprzedawcy. Emisja reklam radiowych zaplanowana została na ostatni tydzień sierpnia i dwa pierwsze tygodnia września.
Każdy może zmienić sprzedawcę energii i jest to jeden z efektów liberalizacji rynku energii elektrycznej, dokonanej w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Wprowadzona w wyniku tych zmian konkurencja ma przynieść odbiorcom korzyści w postaci ofert zróżnicowanych np., co do poziomu cen czy standardów obsługi klienta. Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że do połowy 2010 roku sprzedawcę zmieniło w Polsce 4769 firm i instytucji (np. samorządów) oraz 1163 klientów indywidualnych. To wciąż niewiele w porównaniu do innych państw czy innych sektorów regulowanych, np. telekomunikacji.
M. Prządka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka