logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Muzyczny apel WWF Polska i zespołu Rezerwat w obronie polskich rzek
24.09.2019
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko, Organizacje pozarządowe / NGO

Muzyczny apel WWF Polska i zespołu Rezerwat w obronie polskich rzek



Fundacja WWF Polska i zespół Rezerwat stworzyli nową aranżację hitu „Zaopiekuj się mną”. Utwór ma zachęcić do dołączenia do programu „Zaopiekuj się rzeką”, realizowanego przez Strażników Rzek WWF, w którym każdy może zostać opiekunem wybranej rzeki i działać dla jej dobra.

W Polsce znajduje się 150 tysięcy kilometrów rzek. Szacuje się, że ok 20-25 proc. to rzeki, które nie zostały w ogóle przekształcone przez człowieka lub zostały zmienione w niewielkim stopniu. Jedynie 15 tys. kilometrów rzek znajduje się w dobrym stanie.

Zdrowa, naturalna rzeka może nas uchronić przed skutkami katastrofy ekologicznej – mówi Zofia Pawelska z Fundacji WWF Polska. Rzeki w naturalnej postaci pełnią niezwykle istotne funkcje ekosystemowe. Z jednej strony zaopatrują ludzi w świeżą wodę, produkty żywnościowe i inne surowce pochodzenia roślinnego, np. drewno, a z drugiej strony pomagają w zmniejszeniu dotkliwości zmiany klimatu – przeciwdziałają powstawaniu susz i powodzi oraz wspierają samooczyszczanie się wody – dodaje Zofia Pawelska.

Aby móc skutecznie chronić rzeki, Fundacja WWF Polska stworzyła – w ramach grupy wolontariuszy Strażnicy Rzek WWF – program Zaopiekuj się rzeką. Jego celem jest ochrona najcenniejszych odcinków małych i średnich rzek w Polsce, z pomocą i zaangażowaniem społeczeństwa. Każdy, kto zostanie opiekunem konkretnego odcinka rzeki, zobowiązuje się do przeprowadzenia w ciągu roku czterech monitoringów, organizacji akcji sprzątania śmieci, a także interwencji w urzędach w sytuacji, gdy planowane będą niepokojące inwestycje. Inicjatywa działa na zasadach wolontariatu i pozwala na szybkie reagowanie w razie potrzeby.

W związku z inauguracją programu Fundacja WWF Polska i zespół Rezerwat połączyli siły, tworząc niezwykłą adaptację Zaopiekuj się mną, jednego z największych polskich hitów muzycznych ubiegłego stulecia. Gdy Fundacja WWF Polska zgłosiła się do nas z propozycją stworzenia remake’u naszego utworu, od razu się zgodziliśmy – mówi lider zespołu Rezerwat, Andrzej Adamiak. Uwielbiam spacery nad rzeką, niejednokrotnie takie obcowanie z przyrodą było dla mnie ukojeniem, ale przede wszystkim wielką inspiracją do tworzenia. Jako artysta nie wyobrażam sobie, że widoki dzikiej rzeki mogłyby zniknąć bezpowrotnie. Autorem scenariusza i producentem teledysku jest Oskar Marciniuk.

Zgłoszenia do programu można dokonać na stronie straznicy.wwf.pl. Więcej informacji znajduje się TUTAJ.

ekologia edukacja Strażnicy Rzek WWF WWF Polska Zaopiekuj się rzeką


Nazwa wydarzenia:
Zaopiekuj się rzeką
Czas:
2019.9.23
Tematy:
Edukacja, Ekologia i środowisko, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
WWF Polska; zespół Rezerwat
Media:
Piosenka, internet, monitoring rzeki, akcja sprzątania śmieci, interwencje w urzędach





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek