Musimy być wrażliwsi na potrzeby seniorów
„Twoje zrozumienie wiele znaczy” – podkreśla hasło kampanii społecznej Zrozumieć Starość mającej na celu uwrażliwienie na potrzeby rosnącej grupy osób starszych. Co czwarty Polak jest seniorem, a aż dwa miliony osób z tej grupy to osoby samotne, schorowane, pozostawione samym sobie.
„Musimy więc być wrażliwsi na potrzeby seniorów” – pisze Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn, organizator kampanii Zrozumieć Starość. Wraz z kolejnymi latami życia zmienia się ostrość naszych zmysłów, bystrość umysłu, ogólna wydolność organizmu. Wielu seniorów potrzebuje więc wsparcia instytucjonalnego, z którego – ze względu na jego brak w miejscu zamieszkania lub wysoki koszt – korzysta niewielka część populacji osób w zaawansowanym wieku. Celem kampanii „Zrozumieć starość” jest podniesienie wrażliwości społecznej, zrozumienia i szacunku dla osób starszych oraz edukacja na temat starości, schorzeń i ograniczeń związanych z wiekiem oraz możliwości ich leczenia.
Spot kampanii Zrozumieć Starość
Starość dotyka mocno. Niestety nie wszyscy to rozumieją. Aby to zmienić, uruchamiamy kampanię społeczną Zrozumieć Starość (www.zrozumiecstarosc.pl). Udostępnij innym, dołącz do kampanii.
Opublikowany przez Fundacja Zaczyn na 22 lutego 2018
Początek inicjatywy organizowanej przez Fundację Zaczyn przy wsparciu Promedica24 przypadł na 22 lutego 2018 r. Na specjalnej konferencji prasowej odbywającej się pod patronatem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zaprezentowany został spot telewizyjny, który w kolejnych tygodniach emitowany będzie w wybranych telewizjach, w internecie czy na nośnikach w komunikacji publicznej w największych miastach
Poza kampanią realizowaną w radiu czy telewizji został stworzony serwis edukacyjny www.ZrozumiecStarosc.pl oraz obszerny, bezpłatny poradnik drukowany dla rodzin osób zależnych. Odbędą się również liczne spotkania edukacyjne w szkołach i specjalne wydarzenia z udziałem osób publicznych. Adresatami kampanii są wszystkie osoby, które dopiero w przyszłości znajdą się w tzw. trzecim wieku i dziś nie wyobrażają sobie w pełni wyzwań z jakimi wiąże się starzenie w wymiarach fizycznym i psychicznym.
Co czwarty Polak jest seniorem, a aż dwa miliony osób z tej grupy to osoby samotne, schorowane, pozostawione samym sobie. Bardzo wiele osób potrafi traktować osoby starsze z obojętnością lub nawet pogardą. Powodem tego jest brak empatii, ale i podstawowej wiedzy o tym jak zmienia się funkcjonowanie naszych ciał i umysłów w kolejnych dekadach życia. Chcemy pokazać, że wzajemne zrozumienie dużo znaczy dla jakości życia nas wszystkich, zarówno seniorów, jak i osób młodszych, których w przyszłości czekać będą te same problemy – mówi Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn.
Organizatorem kampanii jest Fundacja Zaczyn (www.zaczyn.org), a inicjatorem Promedica24. Koncepcja filmu oraz strony została przygotowana przez agencję Walk. W kampanię angażują się również partnerzy: Teb Edukacja, EMC Szpitale, Kinoteka. Patronat nad konferencją inicjująca kampanię objęło Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz redakcja pisma „Polityka Senioralna”.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej kampanii www.ZrozumiecStarosc.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem