Mężczyzna w wytartym czerwonym podkoszulku włącza w swoim ogródku piłę mechaniczną, by po chwili unieść ją nad głową i zacząć kręcić nią kółka. Być może to nuda, chęć poeksperymentowania, nietypowe zamiłowanie do niebezpiecznych przedmiotów przelatujących w niewielkiej odległości od twarzy – ale na pewno brak pomyślunku.
Na szczęście – komentują nadawcy kampanii – mózg nie jest organem do przeszczepu. Mówi o tym hasło projektu: „8 of his/their organs can be donated. Luckily for us his/their brain is not one of them” („8 z jego/ich organów nadają się do przeszczepu. Na szczęście dla nas, jego/ich mózg nie jest jednym z nich”). Na plakatach wchodzących w skład kreacji zobaczyć można robotnika budowlanego, który uznał, że dobrym pomysłem będzie cięcie drewnianej deski na plecach kolegi, czy też grupki znajomych przygotowujących sobie tosty w basenie. Na trzecim plakacie prezentowany jest spawacz wykonujący swoją pracę niebezpiecznie blisko butli z łatwopalnym gazem. Jeśli masz robić głupie rzeczy, przynajmniej zostań dawcą – komentuje opis filmu reklamowego umieszczonego na YouTube.
Celem kampanii jest, poprzez wzbudzenie zainteresowania kontrowersyjnym spotem i plakatami, przekonanie ludzi do idei przekazywania organów do przeszczepu. Pomysłodawcą projektu jest fundacja Re-born to be Alive. Wykonawcą kreacji była agencja Duval Guillaume z Belgii.
Anna Cieciera
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy