Każdy mieszkaniec Nowego Jorku może stać się twórcą, dając nowe życie niemal wszystkim przedmiotom dzięki miejskiej akcji na rzecz promocji recyklingu: „Recycle everything” („Przetwarzaj wszystko”). Plakaty, przedstawiające puszki, butelki czy kartoniki będące kolorowymi mozaikami uzyskanymi z odpadów, dopełnione dowcipnymi hasłami, pojawiły się w różnych częściach miasta.
W akcji tej postawiono na połączenie dosłowności i metafory. Odpadki po recyklingu widniejące na plakatach wyglądają jak kolaże, sfotografowane na wystawie sztuki nurtu pop art. Tak literalne przeniesienie idei na papier może więc sprzyjać szybkiemu i zrozumiałemu odbiorowi przekazu. Ważnym elementem akcji są także zabawne hasła zamykające treść reklamy: „Recycled as a can. Reborn as a can” („Zrecyklowana jako puszka. Odrodzona jako puszka”) czy „Give new life to old plastic” („Daj nowe życie staremu plastikowi”). Slogany umieszczone na plakatach dają poczucie sprawczości i mocy potencjalnym odbiorcom, przedstawiając proces recyklingu jako czynność, która nadaje przedmiotom nowy wymiar. Akcja została zrealizowana przez agencję Grey New York, która realizując kampanię, wzięła pod uwagę, iż nowojorczycy mają skłonność do szukania zastosowania dla niepotrzebnych przedmiotów i śmieci.
Na reklamie widnieje także adres strony internetowej zawierającej informacje o przedsięwzięciu oraz numer kontaktowy. Kanałem komunikacji są środki transportu – plakaty zostały rozwieszone na stacjach autobusowych, stacjach metra, a także w taksówkach oraz w innych miejscach, jak budki telefoniczne. Ważnym medium były również prasa oraz lokalne radia. Plakaty prasowe pojawiły się w takich gazetach jak: Daily News, New York Post, El Diario, AM New York czy New York Metro.
Istotnym komponentem, towarzyszącym akcji, jest także zbiórka odpadów żywności w zielonych marketach, gdzie zgromadzone odpadki zostaną następnie poddane procesowi kompostowania.
Inicjatywa jest częścią szerszego projektu, którego celem jest zwiększenie poziomu recyklingu do 30%. Cen ten ma zostać osiągnięty do 2017 roku. Przedsięwzięcie, póki co, ma pilotażowy charakter i stopniowo będą nim obejmowane kolejne dzielnice miasta.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik