Motocykliści mają marzenia
Motocykliści to normalni ludzie, którzy mają swoje pragnienia i cele, choć pod ciemnym kaskiem trudno je dostrzec. Tak prezentuje ich kierowcom kampania „Think Biker, Think Bike”, która pod koniec lutego ruszyła w Wielkiej Brytanii. Promuje bezpieczeństwo jednośladów, jej celem jest zmniejszenie liczby rannych i zabitych motocyklistów, poprzez zmianę ich postrzegania wśród kierowców samochodów.
Powodem takiego podejścia są badania przeprowadzone przez dr. Davida Crundall z University of Nottingham, które pokazały, że empatia wobec motocyklistów jest bardzo ważna. Kierowcy, których krewni jeżdżą motocyklami, mają mniej kolizji z motocyklistami oraz posiadają lepsze umiejętności obserwacji motocykli. Na podobną zależność wskazały badania jakościowe brytyjskiego Departamentu Transportu. Pokazały one, że motocykliści mogą wydawać się obcy innym kierowcom, tak jak ich tożsamości, często są niewidoczne spod ochronnych kasków.
Wnioski z badań skłoniły organizatorów do stworzenia przekazu, który będzie skłaniać użytkowników samochodów do zmiany podejścia do motocyklistów i zobaczenia w nich normalnych osób, a nie tylko anonimowych kierowców. Dlatego w spocie reklamowym „Named Riders” wykorzystano neonowe napisy przymocowane do motocykli, które zawierają informacje o „ludzkich” cechach ich właścicieli. W ten sposób przestają być anonimowi dla innych użytkowników dróg.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.10.2024
Po prostu się rusz!
-
04.10.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
02.10.2024
Pomarańcza
-
02.10.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
01.10.2024
Same nie znikną
-
30.09.2024
Książka jest znacznie lepsza