Pistolet na wodę, przystawiony do głowy dziecka może zabić – informowała kampania pod hasłem „Bad water kills more children than war” („Złej jakości woda zabija więcej dzieci niż wojna”), zrealizowana przez UNICEF w 2007 roku w Szwecji. Plastikowa zabawka na wodę była stanowiła metaforę złych warunków sanitarnych i niedostatku czystej wody.
W świetle danych statystycznych Światowej Organizacji Zdrowia, każdego dnia z powodu braku lub niedostatku czystej wody umiera na świecie około 4 tysięcy dzieci. Brak higieny oraz bakterie rozwijające się w niedostosowanej do normalnego użytkowania wodzie stają się częstą przyczyną chorób w krajach tzw. Trzeciego Świata. Bez dostępu do czystej wody dla mieszkańców Południa niemożliwym staje się rozwój ekonomiczny i społeczny, dlatego ważna jest pomoc finansowa niesiona im przez kraje bogate.
Poprzez kampanię „Water kills” („Woda zabija”) UNICEF zachęcał do wsparcia finansowego programu „One drop of water”.
E.Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food