Pistolet na wodę, przystawiony do głowy dziecka może zabić – informowała kampania pod hasłem „Bad water kills more children than war” („Złej jakości woda zabija więcej dzieci niż wojna”), zrealizowana przez UNICEF w 2007 roku w Szwecji. Plastikowa zabawka na wodę była stanowiła metaforę złych warunków sanitarnych i niedostatku czystej wody.
W świetle danych statystycznych Światowej Organizacji Zdrowia, każdego dnia z powodu braku lub niedostatku czystej wody umiera na świecie około 4 tysięcy dzieci. Brak higieny oraz bakterie rozwijające się w niedostosowanej do normalnego użytkowania wodzie stają się częstą przyczyną chorób w krajach tzw. Trzeciego Świata. Bez dostępu do czystej wody dla mieszkańców Południa niemożliwym staje się rozwój ekonomiczny i społeczny, dlatego ważna jest pomoc finansowa niesiona im przez kraje bogate.
Poprzez kampanię „Water kills” („Woda zabija”) UNICEF zachęcał do wsparcia finansowego programu „One drop of water”.
E.Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy