"Mona Liże", "W pustyni się puszcza", "Wolę Speeda niż Kafkę" to wulgarnie brzmiące slogany rozpoczętej niedawno kampanii promującej kulturę. Prowadzą ją Obywatele Kultury – nieformalny i woluntarystyczny ruch obywatelski na rzecz zwiększenia nakładów na kulturę do co najmniej 1% budżetu państwa oraz zmiany zasad zarządzania i finansowania kultury.
25 lutego wystosowali apel do premiera m.in. o:
– jak najszybszą zmianę zasad finansowania kultury i edukacji kulturalnej w Polsce;
– przeznaczenie 1 procentu budżetu na kulturę do dyspozycji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
– zmianę przepisów skarbowych pozwalającą na to, aby 1 procent z odpisów CIT i PIT mógł być przekazywany na cele kulturalne i edukacyjne – tak jak dzieje się to z wielką korzyścią społeczną w przypadku organizacji pożytku publicznego;
– utrzymanie stałego, zapisanego w ustawie procentu na kulturę z podatku od gier losowych i zakładów wzajemnych;
– przejrzystość procedur i procesu stanowienia prawa, zwłaszcza o otwarte konsultacje społeczne, przejrzyste zasady dysponowania środkami publicznymi i czytelne zasady wyboru na stanowiska dyrektorskie w instytucjach publicznych.
Swój podpis pod petycją można złożyć tutaj.
W akcję włączyła się agencja Communication Unlimited bezpłatnie realizująca kampanię, która promuje przesłanie Obywateli Kultury. Nagłaśniają ją również m.in. rysunki Marka Raczkowskiego i Pawła Jarodzkiego oraz wypowiedzi znanych osób zamieszczone na stronie projektu i w serwisie You Tube.
Publiczną zbiórkę podpisów pod apelem do Prezesa Rady Ministrów rozpoczęto 7 maja. Najintensywniej działania prowadzone były podczas Nocy Muzeów w Krakowie i w Warszawie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka