logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Model LBG w Polsce
09.02.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Model LBG w Polsce



Od lutego tego roku polskie firmy mają możliwość korzystania z modelu London Benchmarking Group (LBG) – jednej z najbardziej rozpowszechnionych i sprawdzonych na świecie metodologii zarządzania, mierzenia i raportowania efektywności zaangażowania społecznego przedsiębiorstw.

LBG jest modelem zarządzania różnymi formami działań społecznych, który pomaga podnieść jakość zarządzania i przejrzystość raportowania zaangażowania społecznego. Model jest wykorzystywany od ponad 16 lat przez firmy z całego świata.

Firmy decydujące się na bycie członkiem LBG wchodzą w sieć benchmarkingową, dzięki czemu mogą porównywać się z innymi firmami członkowskimi w Polsce i na świecie, korzystać z ich doświadczeń oraz wspólnie doskonalić swoje praktyki i w bardziej przejrzysty sposób komunikować je do wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Model LBG umożliwia firmie:
• obliczanie wartości różnych zasobów angażowanych w działania społeczne, jak np. przekazanych produktów, czasu pracy pracowników wolontariuszy,
• mierzenie skuteczności działań społecznych i ocenę korzyści krótko i długoterminowych dla firmy płynących z ich realizacji,
• podnoszenie jakości i przejrzystości raportowania zaangażowania społecznego, w tym np. kosztów zarządzania i promocji związanych z realizacją działań społecznych przez firmę,
• zwiększanie efektywności zarządzania różnymi formami zaangażowania społecznego firmy,
• porównanie – według rożnych kryteriów – prowadzonych działań społecznych na tle rynku i branży.

Swoją działalność rozpoczęło LBG Poland – przedstawicielstwo LBG International w Polsce. Wyłączną licencję na wdrażanie metodologii na polskim rynku uzyskała firma CSR Consulting.

Na wdrożenie modelu LBG w swoich organizacjach jako pierwsze zdecydowały się firmy: Bank Zachodni WBK, Danone, PGNiG, GlaxoSmithKline, Żywiec Zdrój. Stworzyły one Grupę Członków Założycieli LBG Poland. Ich zaangażowanie pozwoliło także na dostosowanie modelu do specyfiki polskiego rynku, tak by lepiej odpowiadał on na specyficzne lokalne potrzeby.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek