logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Mobilna prawda
20.02.2017
Tematy: Kreacje / printy

Mobilna prawda



22 grudnia 2016 r., Kraków. Finał głośnego procesu, jaki wytoczył były więzień Auschwitz Karol Tendera niemieckiej telewizji ZDF za użycie określenia „polskie obozy zagłady”. Sąd wydał wyrok korzystny dla p. Tendery i nakazał nadawcy opublikowanie przeprosin w języku niemieckim na stronie głównej swojego portalu www.zdf.de. Pomimo prawomocnego wyroku, stacja nie wywiązała się należycie z orzeczonego wyroku. W związku z tym, na profilach społecznościowych ZDF polscy internauci zaczęli publikować różne grafiki z hasztagiem #GermanDeathCamps.

Do akcji protestacyjno-informacyjnej dołączyła także Fundacja Tradycji Miast i Wsi. To właśnie z jej inicjatywy powstała mobilna kampania, o której rozpisują się obecnie media na całym świecie. Jest to – jak napisali sami organizatorzy – „Akcja społeczna, której celem jest przeciwdziałanie fałszowaniu historii”. I tak oto 1 lutego z Wrocławia wyruszył samochód z przyczepą ciągnącą wysoki na 3 a szeroki na 6 metrów baner przedstawiający obóz koncentracyjny Auschwitz wraz z charakterystycznymi elementami wyglądu Adolfa Hitlera – wąsikiem i zaczesaną na bok grzywką. Obok grafiki zamieszczono napis: „Death Camps Were Nazi German. ZDF Apologize!”.

Ruchomy billboard przejechał przez Niemcy, Brukselę oraz Wielką Brytanię. 5 lutego dotarł do Cambridge, swojej ostatniej destynacji.

Iga Lewandowska








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek