Nadmierne picie alkoholu może prowadzić nie tylko do uzależnienia, ale i do bezpośredniego niszczenia mózgu. Alkohol szybko dociera do mózgu i niszczy szare komórki, które się nie regenerują. Skutkiem tego jest osłabiona pamięć oraz świadomość. Duże dawki alkoholu, szczególnie te spożywane szybko i na pusty żołądek, mogą powodować utratę świadomości lub niemożność przywołania ważnych szczegółów czy nawet całych epizodów z okresu odurzenia. Co więcej, alkohol wpływa na wszystkie części mózgu odpowiedzialne za koordynację, kontrolę emocjonalną, myślenie, podejmowanie decyzji oraz mowę. Według badań, wpływ alkoholu jest o wiele bardziej tragiczny w skutkach u młodzieży niż u dorosłych, jako że mózg człowieka rozwija się do ok. 25 roku życia, a alkohol może przerwać tworzenie się nowych sieci w mózgu odpowiedzialnych za uczenie się oraz pamięć. Uszkodzenia mózgu w wieku młodzieńczym mogą być długotrwałe, a nawet nieodwracalne.
Kampania „Broken Teens” („Rozbici Nastolatkowie”) przygotowana została w styczniu br. przez agencję Esparza Advertising na zlecenie MADD New Mexico, która jest największą na świecie organizacją wspierającą ofiary przestępstw i liczy ponad 3 miliony członków. Kampania skierowana jest głównie do ludzi młodych i uświadamia o destrukcyjnym wpływie picia alkoholu na mózg.
Trzy plakaty oraz spot przedstawiają dosłownie uszkadzanie sobie mózgu przy pomocy butelki z alkoholem. Reklamy przestrzegają: „When you drink, the law isn’t the only thing you’re breaking” (Pijąc, łamiesz nie tylko prawo), „This isn’t the only way – drinking causes brain damage” (To nie jedyny sposób – picie powoduje uszkodzenie mózgu) i „Drinking can damage a lot more than just your reputation” (Picie może zniszczyć o wiele więcej niż tylko twoją reputację).
M. Radziejowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy