W styczniu rozpoczął się kolejny etap programu „Mam Haka na Raka”. Do końca lutego młodzież będzie prowadziła działania w regionach, aby przekonać społeczeństwo do badań profilaktycznych. Według danych European Cancer Observatory Polska znajduje się na drugim miejscu wśród państw europejskich pod względem zapadalności i śmiertelności na raka płuca. W tym roku 3500 młodych ludzi będzie walczyło, aby zmienić te statystyki.
W tegorocznej edycji „Mam Haka na Raka” weźmie udział 670 zespołów z całej Polski. W pierwszym etapie programu, trwającym do końca lutego, zespoły przeprowadzają działania edukacyjne w swoich regionach. Aktywności podejmowane przez młodych ludzi obejmują organizację koncertów, rozdawanie ulotek, wizyty u pacjentów mające na celu poznanie ich historii i walki z chorobą. Ponadto podejmują współpracę z mediami i lokalnymi samorządami, intensyfikując tym samym działania i zwiększając ich zasięg.
Jednym z nowych elementów z jakim zmierzą się uczestnicy 4. edycji programu jest organizacja „Dnia Hakowicza” 4 lutego (Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem). Tego dnia wszystkie zespoły biorące udział w programie będą miały za zadanie m.in. organizację marszów na znak poparcia zachowań prozdrowotnych oraz podkreślenie znaczenia wykonywania badań profilaktycznych. Zespoły będą zbierały maskotki, które zostaną przekazane dzieciom z chorobami nowotworowymi, jak również rozdawały przechodniom materiały edukacyjno-informacyjne.
Po zakończeniu działań młodzież prześle podsumowanie prowadzonych przez siebie akcji. Jury oceni prace a następnie wyłoni 100 najlepszych zespołów, które zostaną zaproszone do udziału w Warsztacie Kreatywnym. Podczas spotkania on-line licealiści będą mieli okazję wysłuchać wykładów ekspertów reklamy i marketingu z zakresu tworzenia skutecznych kampanii społecznych. Dzięki tej wiedzy uczniowie opracują własny projekt kampanii zachęcającej do profilaktyki w kierunku raka płuca. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas uroczystej Gali Finałowej, a ich pomysł zostanie opracowany przez agencję reklamową. Ogólnopolska emisja kampanii społecznej to zwieńczenie całego programu „Mam Haka na Raka”.
Program organizują firma GlaxoSmithKline Pharmaceuticals i Polska Unia Onkologii. Patronat honorowy nad programem sprawują Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Rzecznik Praw Dziecka. Po raz pierwszy do programu włączyło się Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Marszałkowie 15 województw, Polska Grupa Raka Płuca i wszystkie oddziały Kuratoriów Oświaty.
Patronat medialny sprawują TVP1, Newsweek, Rynek Zdrowia, XXL Media, Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia, Proto.pl, Medsfra.pl, Kampaniespoleczne.pl oraz Bankier.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS