Fundacja Ashoka we współpracy z BMW przez kilka miesięcy przygotowywała uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych do tworzenia rozwiązań problemów społecznych, w tym kwestii bezpieczeństwa drogowego. Efekty wspólnej pracy zostały zaprezentowane podczas finału programu „Radość Zmiany”, który odbył się 16 listopada w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.
Celem wspólnej inicjatywy BMW i Fundacji Ashoka jest wyposażenie uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych w umiejętności trafnego diagnozowania problemów społecznych oraz projektowania i wdrażania innowacyjnych sposobów ich rozwiązywania. W ramach programu, od 19 września do 4 listopada, w sześciu szkołach w całej Polsce odbyły się dwudniowe warsztaty, podczas których uczniowie szukali odpowiedzi na pytanie, co warto zmienić w najbliższej okolicy, by poprawić bezpieczeństwo na drogach oraz jak angażować się w rozwiązywanie innych problemów w swoim otoczeniu. Inspiracją były historie czterech młodych innowatorów społecznych zaproszonych do udziału w projekcie: Celiny Chełkowskiej, współzałożycielki pierwszej w Polsce Spółdzielni Socjalnej przy Zakładzie Poprawczym – Herakles z Poznania, Majki Lipiak, twórczyni społecznej agencji marketingowej zatrudniającej osoby z paraliżem czterokończynowym „Leżę i pracuję“, Tomasza Kozakiewicza, koordynatora projektu Kanthari Plus oraz zaangażowanego w promocję zdrowia publicznego Pawła Klikowicza z Dawca.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS