Codzienne czynności dobrze wykonywać w kombinezonie ochronnym. Zakupy, koszenie trawy, odkurzanie grożą przecież wdepnięciem w minę. Każdego dnia przydarza się to 73 osobom.
„In 66 countries landmines are a part of everyday life” („W 66 krajach miny lądowe są częścią codziennego życia”) – głosi hasło kampanii przygotowanej przez agencję Saatchi & Saatchi z RPA na zlecenie organizacji International Campaign to Ban Landmines (Międzynarodowej Kampanii na Rzecz Zakazu Min Przeciwpiechotnych). Według jej danych, każdego roku 26 tysięcy osób ginie z powodu min przeciwpiechotnych. Większość ofiar natyka się na nie podczas wykonywania swoich codziennych obowiązków – koszenia trawnika czy robienia sprawunków.
ICBL powstała w 1992 roku; obecnie działa w ponad 90 krajach na całym świecie. Jej głównym celem jest dążenie do wyeliminowania min przeciwpiechotnych i chronienia przed nimi cywilów. W 1997 organizacja została uhonorowana Pokojową Nagrodą Nobla.
M. Czerwińska
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Kampania „Landmines” przemawia do odbiorcy 3 fotografiami. Każda z nich prezentuje ciekawy wizualnie wycinek rzeczywistości. Zdjęcia cechuje bogactwo szczegółów oraz różnorodność kolorystyczna. W kadrach pojawia się postać w kombinezonie wykonująca codzienne czynności – obronny ubiór bohatera wprowadza do projektu poczucie humoru.
Profesjonalne fotografie połączone zostały z tekstem, ale typografia ustępuje miejsce obrazowi, jest dopiskiem do zdjęcia.
Całość jest harmonijna, kompozycja jest przemyślana. Bogactwo kolorów, niebanalne ujęcia oraz dowcip w przedstawieniu postaci dają ciekawy wizualnie projekt.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
27.09.2023
Kto to…
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie