logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Ministerstwo Zdrowia rozpoczyna kampanię „Solidarnie dla transplantacji”
25.10.2018
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska

Ministerstwo Zdrowia rozpoczyna kampanię „Solidarnie dla transplantacji”



W Światowy Dzień Donacji i Transplantacji, jaki przypada na 26 października,  startuje  nowa kampania informacyjno-edukacyjna Ministerstwa Zdrowia  „Solidarnie dla transplantacji”. Głównym celem akcji jest zwiększenie dostępności leczenia przeszczepami w Polsce i przybliżenie się do europejskich wskaźników w zakresie liczby dokonywanych transplantacji. Każdy z nas może być potrzebującym biorcą lub pomocnym dawcą, dlatego w tym szczególnym dniu realizatorzy kampanii chcą zachęcić do okazywania wparcia poprzez zmianę zdjęcia profilowego w mediach społecznościowych przy użyciu nakładki „Solidarnie dla transplantacji”. Za realizację działań odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.

 

Głównym celem startującej kampanii jest zwiększenie dostępności leczenia przeszczepami w Polsce i przybliżenie się do europejskich wskaźników w zakresie liczby dokonywanych transplantacji (średnia europejska to 21,5 dawcy na milion mieszkańców, w Polsce wskaźnik ten wyniósł 14,6 – dane za 2017 rok).

Solidarnie dla transplantacji! Już jutro (piątek 26/10) Światowy Dzień Donacji i Transplantacji – pokaż swoje wsparcie,…

Opublikowany przez Centrum Organizacyjno-Koordynacyjne ds. Transplantacji "Poltransplant" Czwartek, 25 października 2018

By osiągnąć zamierzony efekt zaplanowano działania edukacyjno-informacyjne mające na celu zwiększenie społecznego poparcia dla transplantacji jako metody leczenia. Akcent stawiany jest właśnie na solidarność: „Leczenie za pomocą przeszczepów jest możliwe tylko przy współpracy wielu osób, w tym: dawcy, biorcy i specjalistów. Tak więc każdy z nas jest częścią tej metody – każdy z nas może okazać się potrzebującym biorcą, każdy z nas może zostać dawcą” – powiedział Sławomir Gadomski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

Piątkowe aktywności w mediach społecznościowych inaugurują kampanię edukacyjno-informacyjną resortu zdrowia „Solidarnie dla transplantacji”, która kontynuuje i rozwija działania rozpoczęte w 2015 roku pod hasłem „Zgoda na życie”. Zaplanowane aktywności (m.in. kampania reklamowa w mass mediach, działania edukacyjne  w szkołach, na uniwersytetach i w seminariach duchowych, spotkania ze specjalistami, wystawy, wydarzenia związane z „Biegiem po nowe życie”, współpraca z samorządami)  będą realizowane przez najbliższe dwa lata, do końca 2020 roku.

Na stronie internetowej kampanii www.zgodanazycie.pl zamieszczono kluczowe informacje o tym, kto i w jaki sposób może zostać dawcą (zarówno za życia jak i po śmierci), jakie są rodzaje przeszczepów, opisano proces oczekiwania na przeszczep i sytuację biorcy po przeszczepie, a także przybliżono historię polskiej medycyny transplantacyjnej. Na stronie można też znaleźć listę pomocnych placówek i instytucji oraz aktualności o wydarzeniach w ramach kampanii.

Kampania „Solidarnie dla transplantacji” jest realizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej.

Szczegóły znajdują się na stronie akcji : http://zgodanazycie.pl

Ministerstwo Zdrowia Fabryka Komunikacji Społecznej promocja zdrowia Solidarnie dla transplantacji Inne Zgoda na życie


Nazwa kampanii:
Solidarnie dla transplantacji
Czas:
2018.10.25
Nadawca:
Ministerstwo Zdrowia
Media:
internet
Wykonawca:
Fabryka Komunikacji Społecznej
Hasło kampani:
Solidanrnie dla transplantacji





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek