W Światowy Dzień Donacji i Transplantacji, jaki przypada na 26 października, startuje nowa kampania informacyjno-edukacyjna Ministerstwa Zdrowia „Solidarnie dla transplantacji”. Głównym celem akcji jest zwiększenie dostępności leczenia przeszczepami w Polsce i przybliżenie się do europejskich wskaźników w zakresie liczby dokonywanych transplantacji. Każdy z nas może być potrzebującym biorcą lub pomocnym dawcą, dlatego w tym szczególnym dniu realizatorzy kampanii chcą zachęcić do okazywania wparcia poprzez zmianę zdjęcia profilowego w mediach społecznościowych przy użyciu nakładki „Solidarnie dla transplantacji”. Za realizację działań odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.
Głównym celem startującej kampanii jest zwiększenie dostępności leczenia przeszczepami w Polsce i przybliżenie się do europejskich wskaźników w zakresie liczby dokonywanych transplantacji (średnia europejska to 21,5 dawcy na milion mieszkańców, w Polsce wskaźnik ten wyniósł 14,6 – dane za 2017 rok).
Solidarnie dla transplantacji! Już jutro (piątek 26/10) Światowy Dzień Donacji i Transplantacji – pokaż swoje wsparcie,…
Opublikowany przez Centrum Organizacyjno-Koordynacyjne ds. Transplantacji "Poltransplant" Czwartek, 25 października 2018
By osiągnąć zamierzony efekt zaplanowano działania edukacyjno-informacyjne mające na celu zwiększenie społecznego poparcia dla transplantacji jako metody leczenia. Akcent stawiany jest właśnie na solidarność: „Leczenie za pomocą przeszczepów jest możliwe tylko przy współpracy wielu osób, w tym: dawcy, biorcy i specjalistów. Tak więc każdy z nas jest częścią tej metody – każdy z nas może okazać się potrzebującym biorcą, każdy z nas może zostać dawcą” – powiedział Sławomir Gadomski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.
Piątkowe aktywności w mediach społecznościowych inaugurują kampanię edukacyjno-informacyjną resortu zdrowia „Solidarnie dla transplantacji”, która kontynuuje i rozwija działania rozpoczęte w 2015 roku pod hasłem „Zgoda na życie”. Zaplanowane aktywności (m.in. kampania reklamowa w mass mediach, działania edukacyjne w szkołach, na uniwersytetach i w seminariach duchowych, spotkania ze specjalistami, wystawy, wydarzenia związane z „Biegiem po nowe życie”, współpraca z samorządami) będą realizowane przez najbliższe dwa lata, do końca 2020 roku.
Na stronie internetowej kampanii www.zgodanazycie.pl zamieszczono kluczowe informacje o tym, kto i w jaki sposób może zostać dawcą (zarówno za życia jak i po śmierci), jakie są rodzaje przeszczepów, opisano proces oczekiwania na przeszczep i sytuację biorcy po przeszczepie, a także przybliżono historię polskiej medycyny transplantacyjnej. Na stronie można też znaleźć listę pomocnych placówek i instytucji oraz aktualności o wydarzeniach w ramach kampanii.
Kampania „Solidarnie dla transplantacji” jest realizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej.
Szczegóły znajdują się na stronie akcji : http://zgodanazycie.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie