logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Ministerstwo Zdrowia: bankowcy powinni znać sposoby na depresję
09.11.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Ministerstwo Zdrowia: bankowcy powinni znać sposoby na depresję



Według badań z sierpnia br.[1], aż 11,5% Polaków przyznaje, że choruje na depresję. Jednocześnie ponad połowa twierdzi, że nie zna nikogo takiego w swoim otoczeniu, szczególnie dalszym – zawodowym czy szkolnym. Aby to zmienić, Ministerstwo Zdrowia oferuje w ramach kampanii „Sposoby na depresję” bezpłatne szkolenia, dedykowane wybranym grupom zawodowym, w tym pracownikom banków.

Czym różni się depresja od normalnego smutku? Jak rozpoznać, że ktoś planuje samobójstwo? Jak prawo chroni osoby z zaburzeniami psychicznymi? Odpowiedzi na te i inne pytania można uzyskać biorąc udział w e-learningu opracowanym w ramach kampanii „Sposoby na depresję”. Internetowe szkolenie dedykowane jest grupom zawodowym szczególnie często spotykającym się w swojej pracy z osobami cierpiącymi na depresję: pracownikom banków, pomocy społecznej, urzędów pracy, nauczycielom oraz pracownikom jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego.

Według przeprowadzonego w sierpniu br. badania ilościowego, aż 55% Polaków twierdzi, że nie zna w swoim otoczeniu nikogo, kto cierpiałby na depresję. Jednocześnie więcej niż co dziesiąty badany (11,5%) przyznał, że sam zmaga się z tą chorobą. Porównanie tych wyników może świadczyć o społecznym problemie nie dostrzegania osób chorych przez osoby zdrowe. Jest to szczególnie wyraźne w przypadku tzw. „osób trzecich” – z otoczenia szkolnego czy zawodowego, gdzie znajomość osób chorych na depresję deklaruje mniej osób niż w przypadku grona najbliższych znajomych czy rodziny. Takie wyniki mogą świadczyć o tym, że depresja jest traktowana jako osobisty problem, co prawdopodobnie ogranicza chęć pomagania przez osoby „z zewnątrz” takie jak m.in. pracownicy banków. Szkolenia mają pomóc zmienić to myślenie.

– „W ramach kampanii chcemy przeszkolić odbiorców z rozpoznawania oraz profilaktyki depresji. Zależy nam w szczególności na kilku wybranych grupach zawodowych” – mówi Paweł Prochenko, Partner Zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej, odpowiedzialnej za realizację kampanii – „Jedną z nich są pracownicy banków. Zachęcenie ich do udziału w szkleniu e-learningowym mogłoby być w naszej opinii ważnym i potrzebnym elementem strategii społecznej odpowiedzialności biznesu w tego typu firmach” – dodaje.

Kampania „Depresja. Naucz się pomagać” potrwa do końca 2017 r. Projekt realizowany jest przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020 w zakresie „Ogólnopolskiego programu edukacyjno-informacyjnego na rzecz zapobiegania depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym”.

Więcej informacji oraz szkolenie e-learningowe znaleźć można na stronie kampanii www.sposobynadepresje.pl.

[1] Badanie potrzeb szkoleniowych zrealizowane na potrzeby kampanii „Sposoby na depresję. Naucz się pomagać”. Realizacja: 12 -14 sierpnia 2017 roku; 1055 zrealizowanych wywiadów, CAWI; próba zgodna ze strukturą polskiego społeczeństwa pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania.

CSR ministerstwo zdrowia bankowcy depresja







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek