W Niemczech 56 tysięcy osób jest zakażonych wirusem HIV, a co roku rejestruje się 2 tysiące nowych infekcji. W ostatnich latach liczba nowych zakażeń HIV w tym kraju znacząco wzrosła.
Wiedza Niemców o HIV jest przerażająco niska, jak przekonują członkowie Fundacji Michael Stich Stiftung, a edukacja dzieci i młodzieży o HIV i AIDS jest niewystarczające. Z tego powodu organizacja, znana z kontrowersyjnych kampanii społecznych, postawiła sobie za zadanie, oprócz niesienia bezpośredniej pomocy zakażonym i chorym, edukować społeczeństwo i promować profilaktykę. W czerwcu br. prowadziła, we współpracy z agencją kempertrautmann, kampanię „Wissen schützt” (Wiedza chroni), której nośnikami stały się 3 rodzaje reklam drukowanych i spot telewzyjny.
Plakat z pomnikiem informuje, że „Niechroniona miłość zatrzymuje na wieczność. Kto się zakazi HIV, ten umrze. Zatrzymaj wirusa. Używaj prezerwatyw.” Scena w kostnicy: „Pierwsza miłość może być ostatnią. Kto się zakazi HIV, ten umrze. Zatrzymaj wirusa. Zrób test.” Zdjęcie pary otoczonej świecami alarmuje „Uważaj, aby twoje historie łóżkowe miały happy end. Kto się zakazi HIV, ten umrze. Zatrzymaj wirusa. Dowiaduj się.”
Reklama telewizyjna pytała co naprawdę chroni – styl, przyjemność, talent, sport? Tylko wiedza chroni – przed HIV.
K. Figurska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową