Milion twarzy, każda z nich wyjątkowa. Wszystkie uwiecznione przez znanego fińskiego fotografa, Lauriego Erikssona. Artysta, który specjalizuje się w wykonywaniu portretów sławnych osób, od polityków aż po gwiazdy filmowe, tym razem skoncentrował się na zwykłych ludziach, których być może dzieli wiele, jednak łączy ich jedno – wszyscy korzystają z helsińskiego transportu publicznego.
Jak podkreśla Eriksson, jego celem było uchwycenie chwili i prawdziwych emocji, które malują się na twarzach pasażerów. Projekt uznać można za eksperyment artystyczny, ale jednocześnie jest to część kreacji reklamowej helsińskich linii transportu miejskiego. W ten sposób postanowiły one podziękować swoim klientom, których jest już ponad milion.
Jak mówi Mari Flink, dyrektor ds. komunikacji, to pasażerowie powinni stanowić centrum uwagi firmy, ponieważ to oni są dla niej najważniejsi. Kreacja w formie galerii zdjęć przedstawiającej 1 milion pasażerów HSL (Helsinki region transport) o tytule „Faces of public transport – exhibition” („Twarze w transporcie miejskim„) stanowi ciekawe połączenie dwóch konceptów: wydarzenia kulturalnego i kampanii reklamowej; interpretacja i opowiedzenie się po jednej ze „stron” należy do odbiorcy, co w czasach wszechobecnego marketingu i fali billboardów zalewającej przestrzeń miejską stanowi ciekawą odmianę. Finom pozazdrościć można nie tylko pomysłu na kreację, ale także podejścia do użytkowników transportu publicznego.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…