logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wiedza - Literatura
   ──────  13.12.2012

Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR



Jakie są sposoby mierzenia niematerialnych skutków CSR i jak robią to inni, opisuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu w publikacji „Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR”.

– CSR nabiera strategicznego znaczenia, dlatego firmy zaczynają dostrzegać potrzebę mierzenia efektywności i wpływu podejmowanych przez siebie działań – powiedziała Mirella Panek-Owsiańska, Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Mamy nadzieję, że metody i trendy w tym zakresie opisane w naszej publikacji będą dla polskich firm inspiracją do wdrażania pomiaru efektywności działań CSR.

W publikacji znajduje się analiza zgłaszanych przez firmy dobrych praktyk CSR do Raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” FOB w ciągu ostatnich czterech lat. Jak wynika z opracowania, firmy rzadko mierzą efektywność swoich działań CSR, gdyż jest to bardzo trudne zadanie w projektach społecznych, gdzie efekty są często niematerialne, np. wzrost kapitału społecznego czy zaufania. Stosunkowo najłatwiej zmierzyć jest wpływ na środowisko, gdzie można zastosować konkretne dane.

Jak się okazuje, firmy dokonują pomiaru efektów dobrych praktyk CSR w dwojaki sposób, po pierwsze mierząc bezpośrednie rezultaty podjętych działań. Robią to zbierając dane ilościowe, przede wszystkim suma przekazanych pieniędzy, dane dotyczące projektu (np. liczba beneficjentów) oraz zainteresowanie mediów. Wśród danych jakościowych najczęściej zauważono przytaczanie opinii uczestników projektu.

Drugim sposobem pomiaru efektywności jest mierzenie wpływu społecznego i środowiskowego, co obejmuje szerszy zakres oddziaływania. Najczęściej firmy przytaczają dane dotyczące konkretnych efektów środowiskowych (np. spadek emisji CO2) a także wpływ danego działania na uczestników projektu.

W publikacji znalazły się również artykuły ekspertów opisujące konkretne rozwiązania i modele wykorzystywane przez firmy i organizacje pozarządowe czy podmioty ekonomii społecznej, a także szereg studiów przypadków firm mierzących efektywność swoich działań CSR. Można ją pobrać w formacie PDF ze strony odpowiedzialnybiznes.pl.

Publikacja „Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR” jest efektem prac Grupy Roboczej, koordynowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w 2012 roku w ramach Programu Partnerstwa.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


  • 26.04.2022

    Na majówkę w tym roku wydamy średnio ok. 900 zł


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 19.04.2022

    Wielkie świąteczne marnowanie żywności. Co Polacy wyrzucają najczęściej?


  • 11.04.2022

    Mniej niż połowa polskich konsumentów ma zaufanie do systemu żywnościowego


  • 08.04.2022

    Internauci wzywają do bojkotu firm, które nie wycofały się Rosji. Najczęściej chodzi o Leroy Merlin


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek