Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego na początku maja zainaugurował kampanię „Przyjacielu, ustąp miejsca”, której celem działań jest zachęcenie pasażerów środków komunikacji miejskiej do ustępowania miejsca kobietom w ciąży oraz pomagania im.
Sytuacja z życia wzięta: do zatłoczonego autobusu wchodzi kobieta w zaawansowanej ciąży. Część siedzących młodych ludzi nagle – na jej widok – przypomina sobie, że musi coś przeczytać, tracąc kontakt z rzeczywistością. Inni gwałtownie przestają widzieć otaczający ich świat. Miejsce przyszłej mamie ustępuje dopiero starsza osoba.
Powszechnym problemem jest brak wrażliwości i chęci do wykonania drobnych, ale bardzo istotnych gestów, w stosunku do potrzebujących osób. Kobieta w ciąży wymaga faktycznego bezpieczeństwa. W trakcie podróży metrem, pociągiem, autobusem czy tramwajem jest narażona na ryzyko upadku, przewrócenia się, czy też uderzenia w brzuch, w trakcie np. gwałtownego hamowania. Podróżowanie w pozycji siedzącej znacząco pozwala ograniczyć to ryzyko.
Patronat merytoryczny nad akcją sprawuje Instytut Matki i Dziecka, przy realizacji kampanii współpracuje miesięcznik „M jak mama”, apatronem medialnym jest portal dlaStudenta.pl.
„Przyjacielu, ustąp miejsca” to pierwsza z serii kampanii, które przygotowuje ZTM. Kolejne mają zachęcać do ustępowania miejsca osobom starszym oraz niepełnosprawnym.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS