Michelle Obama zaskoczona bez futra
Michelle Obama wystąpiła w reklamie organizacji PETA, ale swoim udziałem w niej jest zaskoczona. Nie powinno być dla nikogo niespodzianką, że PETA wykorzystała bez zgody Obamy jej wizerunek.
Celem kampanii "Fur-free and fabulous" ("Bez futra i wspaniałe!") rozpoczętej pod koniec ubiegłego roku jest nakłonienie do rezygnacji z noszenia ubrań wykonywanych z naturalnych skór zwierzęcych.
Michelle Obama zadeklarowała w publicznej wypowiedzi, że nie nosi naturalnych futer, co PETA – organizacja aktywnie i ostro walcząca o prawa zwierząt – postanowiła wykorzystać. Nie zapytała jednak o zgodę pierwszej damy. Biały Dom twierdzi, że PETA nie miała prawa wykorzystać wizerunku – z zasady żona prezydenta USA nie może popierać działań konkretnych grup. Organizacja uznała jednak, że do wykorzystania wizerunku upoważnia fakt publicznej deklaracji Michelle Obamy. Żona prezydenta USA pojawiła się na plakacie PETA obok Oprah Winfrey, Tyry Banks oraz Carrie Underwood, które zgodziły się wziąć udział w kampanii.
Reklama została wyemitowana w wielu magazynach, na stronach internetowych oraz billboardach na stacjach metra w Nowym Jorku.
Bezprawne wykorzystanie wizerunku Michelle Obamy nie jest pierwszym, z jakim rodzina prezydenta miała do czynienia. W sierpniu 2009 roku, organizacja Physicians Committee for Responsible Action, propagująca zdrowe posiłki w szkolnych stołówkach wykorzystała wizerunku prezydenckich córek, Sashy oraz Malii.
People for the Ethical Treatment of Animals, czyli Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt jest międzynarodową organizacją non-profit. Powstała w 1980 roku. Celem jej działań jest walka o prawa zwierząt.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie