W Wielkiej Brytanii z powodu przemocy domowej co 3 tygodnie umiera mężczyzna. Pierwszy tydzień marca był w Anglii tygodniem Świadomości Przemocy Domowej Wobec Mężczyzn (Male Domestic Violence Awareness). W tym czasie National Centre for Domestic Violence (Krajowe Centrum ds. Przemocy Domowej) próbowało za pomocą radia, telewizji i prasy dotrzeć do wszystkich mężczyzn, którzy są ofiarami nadużyć we własnym domu. Jako przemoc domową rozumieć należy wszelkie akty wykorzystywania fizycznego, psychicznego, emocjonalnego, werbalnego i finansowego. Trafienie do poszkodowanych jest niezwykle ważne, ponieważ oni sami, najczęściej z powodu wstydu i strachu nie proszą o pomoc.
Kreacja przedstawia nagiego mężczyznę, zmęczonego, zrezygnowanego, nieco zawstydzonego, a dodatkowo pozbawionego genitaliów.
Hasło kampanii zachęca do przełamania wstydu i poczucia utraty męskości, na skutek doświadczanej przemocy. Kampania miała uświadomić wszystkim mężczyznom wykorzystywanym przez swojego partnera lub swoją partnerkę, że nie są sami, a co ważniejsze – w niczym nie są gorsi od innych mężczyzn. Organizacja namawiała, by jak najszybciej zwrócić się do niej po pomoc.
Na tej stronie NCDV podaje kilka szokujących faktów będących potwierdzeniem obecności problemu w Wielkiej Brytanii. Co trzy minuty policja otrzymuje telefon od męskiej ofiary przemocy domowej. Jeden na sześciu mężczyzn doświadczy w swoim życiu przemocy domowej, a co trzecia ofiara przemocy domowej to przedstawiciel płci męskiej. Organizacja kieruje jednak swoją pomoc także do kobiet. Dzięki współpracy z policją i innymi instytucjami wsparcia możliwe jest natychmiastowe działanie. W większości przypadków odpowiedni nakaz sądowy otrzymuje się w ciągu 24 godzin.
M.Musielak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”