W najbliższym tygodniu klienci szwedzkiego koncernu H&M znajdą w kieszeniach ubrań ulotki przypominające metki z informacją o głodowych płacach pracowników i pracownic fabryk H&M w Kambodży, podłożone przez aktywistów kampanii Clean Clothes.
Akcja rozpoczęła się 17 grudnia i będzie się odbywać równolegle w dziesiątkach europejskich sklepów H&M, w tym w Warszawie i Krakowie. Kampania Clean Clothes chce przekonać marki takie jak H&M do zaakceptowania proponowanej przez związki zawodowe w Kambodży, podwyżki z 61 USD do 131 USD na miesiąc.
W październiku br. szwedzka telewizja TV4 wyświetliła reportaż ukazujący warunki zatrudnienia kambodżańskich pracowników fabryk produkujących dla H&M. Aktywiści oraz media wezwały następnie kierownictwo marki do ustosunkowania się do realiów przedstawionych w filmie, marka nie podjęła jednak żadnych wyraźnych działań.
Konsumenci mogą podpisać petycję do H&M by przekonać koncern do podniesienia pensji pracownikom fabryk w Kambodży na stronie ekonsument.pl. Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie livingwage.cleanclothes.org.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
20.09.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie