W najbliższym tygodniu klienci szwedzkiego koncernu H&M znajdą w kieszeniach ubrań ulotki przypominające metki z informacją o głodowych płacach pracowników i pracownic fabryk H&M w Kambodży, podłożone przez aktywistów kampanii Clean Clothes.
Akcja rozpoczęła się 17 grudnia i będzie się odbywać równolegle w dziesiątkach europejskich sklepów H&M, w tym w Warszawie i Krakowie. Kampania Clean Clothes chce przekonać marki takie jak H&M do zaakceptowania proponowanej przez związki zawodowe w Kambodży, podwyżki z 61 USD do 131 USD na miesiąc.
W październiku br. szwedzka telewizja TV4 wyświetliła reportaż ukazujący warunki zatrudnienia kambodżańskich pracowników fabryk produkujących dla H&M. Aktywiści oraz media wezwały następnie kierownictwo marki do ustosunkowania się do realiów przedstawionych w filmie, marka nie podjęła jednak żadnych wyraźnych działań.
Konsumenci mogą podpisać petycję do H&M by przekonać koncern do podniesienia pensji pracownikom fabryk w Kambodży na stronie ekonsument.pl. Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie livingwage.cleanclothes.org.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.06.2023
Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia
-
01.06.2023
Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!
-
31.05.2023
„Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon
-
29.05.2023
Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023