logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  19.09.2012

Matrioszki trumny, matrioszki kaleki



Katastrofę w Czarnobylu uznano za największą w historii energetyki jądrowej i jedną z największych katastrof przemysłowych XX wieku. W wyniku awarii elektrowni skażeniu promieniotwórczemu uległ obszar na pograniczu trzech krajów: Białorusi, Ukrainy i Rosji.

O wydarzeniu przypomniał hiszpański oddział Greenpeace kampanią zrealizowaną przez agencję Tiempo BBDO z Barcelony. Choć akcja zrealizowana została dekadę temu, to zgodnie z hasłem umieszczonym na każdej z reklam wydaje się być aktualna, zwłaszcza w kontekście zeszłorocznej katastrofy w japońskiej elektrowni Fukushima: „Recuerda Chernóbil. El 26 de abril de 1986 estalló el reactor, número cuatro de la central nuclear de Chernóbil en Ucrania. La fusión del núcleo provocó que toneladas y toneladas de material altamento radioactivo fueran a parar a la atmósfera. Los efectos de esta catastrófe se extendieron sobre 160.000km² y los daños que de actualmente se conocen, como cáncer de piel o malformaciones en los fetos, son sólo la puenta del iceberg de muchas otras enfermedades que aún tardarán décades en manifestarse. La Única manera de no repetir la historia es no olvidara” (Pamiętaj o Czarnobylu: 26 kwietnia 1986 roku wybuchł reaktor numer cztery w elektrowni atomowej w Czarnobylu na Ukrainie. W wyniku wybuchu do atmosfery wydostały się tony wysoce radioaktywnych substancji. Skażeniu uległ obszar 160 000 km2, a konsekwencje, o których wiadomo już dzisiaj, jak liczne przypadki raka skóry czy wad rozwojowych płodu są jedynie wierzchołkiem góry lodowej komplikacji zdrowotnych, które będą odczuwalne jeszcze przez wiele lat. Jedynym sposobem, by historia się nie powtórzyła, jest pamięć o niej)

Na uwagę zasługuje sposób w jaki autorzy kampanii odnieśli się do tego tragicznego wydarzenia. Pomysł wykorzystania „matrioszki” – tradycyjnej rosyjskiej zabawki zrobionej z wydrążonych drewnianych lalek włożonych jedna w drugą – jako głównego motywu kreacji nawiązuje nie tylko do miejsca tragedii ale również do faktu jak wielowymiarowy i złożony jest ten problem.
Natalia Ożegalska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek