Matki przeciwko jeździe po pijanemu
Kanadyjska organizacja MADD – Mothers against drunk driving – od końca 2005 roku, ze szczególną intensyfikacją działań w okresie świąt Bożego Narodzenia, przez ponad rok prowadziła bardzo wyrazistą kampanię mającą na celu wyeliminowanie prowadzenia samochodu po wypiciu alkoholu lub zażyciu narkotyków. „Matki” są bardzo zdeterminowane i zapowiadają, że ich ambicją jest całkowite wyeliminowanie takich praktyk w Kanadzie. Zwłaszcza tak głupich, jak upijanie się po zdanych egzaminach i jeżdżenie po mieście samochodami.
Słynne są czerwone wstążki z napisem MADD przypominające o idei „Piłeś? Nie jedź” rozdawane przez wolontariuszy co roku w okresie świąt kierowcom by przywiązywali je do samochodów. W akcję zaangażowane są General Motors Canada i Bordertown Pontiac.
Za kreacje (outdoor i bardzo sugestywne plakaty w toaletach przypominające o konsekwencjach jazdy w stanie nietrzeźwym) odpowiedzialna była agencja Calder Bateman Communications. Siłą kampanii jest niewątpliwie nadawca, czyli matki, a także krewni i bliscy ofiar wypadków samochodowych. MADD powstało w 1990 roku by zapobiegać wypadkom drogowym i wspierać ofiary zarówno wypadków na drodze, jak i przestępczości w ogóle.
Według statystyk każdego dnia w Kanadzie giną 4 osoby w wypadku samochodowym spowodowanym przez pijanego kierowcę.
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem