logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Matki przeciwko jeździe po pijanemu
18.11.2007
Tematy: Kampanie, Kanada, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Matki przeciwko jeździe po pijanemu



Kanadyjska organizacja MADD – Mothers against drunk driving – od końca 2005 roku, ze szczególną intensyfikacją działań w okresie świąt Bożego Narodzenia, przez ponad rok prowadziła bardzo wyrazistą kampanię mającą na celu wyeliminowanie prowadzenia samochodu po wypiciu alkoholu lub zażyciu narkotyków. „Matki” są bardzo zdeterminowane i zapowiadają, że ich ambicją jest całkowite wyeliminowanie takich praktyk w Kanadzie. Zwłaszcza tak głupich, jak upijanie się po zdanych egzaminach i jeżdżenie po mieście samochodami.

Słynne są czerwone wstążki z napisem MADD przypominające o idei „Piłeś? Nie jedź” rozdawane przez wolontariuszy co roku w okresie świąt kierowcom by przywiązywali je do samochodów. W akcję zaangażowane są General Motors Canada i Bordertown Pontiac.

Za kreacje (outdoor i bardzo sugestywne plakaty w toaletach przypominające o konsekwencjach jazdy w stanie nietrzeźwym) odpowiedzialna była agencja Calder Bateman Communications. Siłą kampanii jest niewątpliwie nadawca, czyli matki, a także krewni i bliscy ofiar wypadków samochodowych. MADD powstało w 1990 roku by zapobiegać wypadkom drogowym i wspierać ofiary zarówno wypadków na drodze, jak i przestępczości w ogóle.

Według statystyk każdego dnia w Kanadzie giną 4 osoby w wypadku samochodowym spowodowanym przez pijanego kierowcę.



Nazwa kampanii:
Mothers against drunk driving
Czas:
2005.11.26 - 2006.12.31
Nadawca:
MADD - Mothers against drunk driving
Media:
Outdoor, telewizja, radio, wstążki, plakaty
Wykonawca:
Calder Bateman Communications
Adresaci:
Kierowcy, pasażerowie
Hasło kampani:
Don’t make it a grad to forget





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek