logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  10.11.2011

Matka zabija swoje dziecko na drodze

Your browser does not support the video tag.


Matka zabija swoje dziecko. Gdyby nie stało się to na drodze, społeczeństwo ochrzciłoby ją mianem „dzieciobójczyni” i skazało na społeczny ostracyzm. Trzeci spot kampanii „Drogi zaufania” dotyka tematu tabu.

– Czy pamięta pani sam moment wypadku? Na jakich światłach wjechała pani na skrzyżowanie? Jakie były warunki atmosferyczne? Czy syn był przypięty pasami? – pyta prokurator Remigiusz Krynke, bohater kolejnego spotu tegorocznej kampanii „Drogi zaufania”. Beznamiętnemu tonowi wypowiedzi towarzyszą sugestywne ujęcia z miejsca wypadku drogowego: ślady zabezpieczane przez techników policyjnych, rozbite szkło na mokrym asfalcie, karoseria samochodu rozcinana nożycami hydraulicznymi. W warstwie dźwiękowej natomiast nadspodziewanie głośno rozbrzmiewa sygnał ładowania analogowej lampy błyskowej czy trzask zgniatanego metalu. – To próba odwzorowania sposobu, w jaki rzeczywistość chwilę po wypadku pamiętają jego sprawcy. Psycholodzy zwracają uwagę, że w ich umysłach kodują się zadawałoby się błahe sygnały i obrazy, które odtąd z olbrzymią siłą będą wielokrotnie odtwarzane we wspomnieniach czy snach, wyzwalając stany lękowe i depresyjne – tłumaczy Mateusz Wojnarowski, dyrektor kreatywny agencji Sparing Communication Group, która wyprodukowała spot.

 – Matka zabija własne dziecko. Gdyby nie stało się to na drodze, społeczeństwo ochrzciłoby ją mianem „dzieciobójczyni” i skazało na społeczny ostracyzm – mówi Paweł Aigner, reżyser spotu. – Dla sprawczyni śledztwo jest niewątpliwie trudnym i bolesnym zmierzeniem się z własną winą i odpowiedzialnością. Prokurator czyni zadość prawu, nieświadomie prowokując osobisty rachunek sumienia – dodaje. Badania pokazują, że aż 44 proc. sprawców wypadków zna swoje ofiary; giną w nich członkowie ich rodzin, przyjaciele lub znajomi.

W spocie prokurator nie formułuje ostatecznego aktu oskarżenia. Jego głos zamiera po słowach: „Jest pani podejrzana o…”. – Lepiej niż słowa oddaje to obraz. W tych kolejnych sekundach budujemy więc filmową retrospekcję. Sceny rzeczywistości powypadkowej ustępują wizji samego wypadku, który wydarzył się wcześniej – mówi Krzysztof Kiziewicz, operator i drugi reżyser spotu. „Wyrzuty sumienia są dużo większą karą niż więzienie. Nie zmienia to faktu, że prawo jest prawem i za takie przestępstwo grozi do ośmiu lat pozbawienia wolności. I to musi być wyegzekwowane” – puentuje Remigiusz Krynke, który na co dzień prowadzi śledztwa związane z ruchem drogowym w Prokuraturze Rejonowej Warszawa – Praga Południe.

W spotach tegorocznej kampanii wykorzystywane są narracje osób, które z różnej perspektywy zawodowo zajmują się wypadkami drogowymi. W poprzednich odsłonach byli to ratownik Lotniczego Pogotowia Ratunkowego i medyk sądowy.

Spot emitowany będzie m.in. w TVP, Polsacie i TVN.

Kampania realizowana jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w ramach programu „Drogi zaufania”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Drogi zaufania
Czas:
2011.11.8
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Polska
Nadawca:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Sparing Communication Group
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Złe nawyki dobrych kierowców;





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek