AIDS się skończyło, AIDS mnie nie dotyczy, AIDS to choroba homoseksualistów, narkomanów i prostytutek – w takiej iluzji żyje wiele osób. Organizacja Act Up Paris w 2006 roku po raz pierwszy – w swojej 15 letniej walce z AIDS – postanowiła podjąć współpracę z agencją reklamową (CLM BBDO) i stworzyć kreacje uwrażliwiające społeczeństwo francuskie na kwestię pandemii AIDS.
Głównym problemem związanym z HIV/AIDS jest powszechna opinia, że choroba dotyczy ‘wszystkich ale nie mnie’. Ludzie mają tendencję do niedoceniania zagrożenia płynącego z tzw. ryzykownych zachowań seksualnych i zbyt rzadko korzystają z prezerwatyw. Celem Act Up Paris była walka ze stereotypem: AIDS mają inni. Reklamy z fotografiami Rankina, idą tropem iluzyjnego myślenia i pokazują kolejną nieprawdę – kobietę i mężczyznę bez narządów płciowych. AIDS nie dotyczy tych, którzy ich nie mają, a jak długo człowiekowi jest przypisana płeć i narządy płciowe, tak długo powinien je zabezpieczać.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem