Matka Boska z przerażeniem wpatruje się w test ciążowy, zakrywając usta dłonią w geście zaskoczenia. Billboard stylizowany na XV-wieczny obraz pojawił się przed anglikańskim kościołem St. Matthew in the City w Auckland w Nowej Zelandii. Billboard zawisł z inicjatywy wikariuszy tego kościoła tuż przed świętami Bożego Narodzenia w 2012 roku. Organizatorzy chcieli nieco odczarować te święta. – Święta są prawdziwe. To prawdziwa ciąża, prawdziwa matka i prawdziwe dziecko. To prawdziwa obawa, odwaga i nadzieja – tłumaczyli wikariusze. Przypominają, że młoda, uboga i niezamężna Maryja znajdowała się w trudnej sytuacji, tak jak wiele innych kobiet – a mimo to nie straciła wiary. Kilka dni po odsłonięciu plakatu został on zniszczony przez przedstawiciela konserwatywnej organizacji katolickiej. Wikariusze skrytykowali ten incydent i brak akceptacji niektórych chrześcijan dla różnych interpretacji Biblii. Poprzedni ich billboard przedstawiał Maryję i Józefa w łóżku, z komentarzem „Biedny Józef. Bóg ustawił wysoko poprzeczkę”. Jego celem z kolei było pokazanie, że dosłowna interpretacja biblijnej historii o dziewictwie Matki Boskiej nie jest warunkiem koniecznym do duchowego przeżywania Bożego Narodzenia. I ten plakat został zniszczony.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne