4 lutego, młodzież z blisko 300 miast ruszyła do walki z rakiem. W Dniu Hakowicza, w którym przypada Światowy Dzień Walki z Rakiem, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych zachęcali Polaków do regularnych badań profilaktycznych w kierunku raka jelita grubego. Akcja została zorganizowana w ramach V edycji programu „Mam Haka na Raka”. Jej celem było dotarcie do jak największej liczby osób z przekazem, że wcześnie wykryta choroba nowotworowa daje szansę na całkowite wyleczenie. Happeningi, marsze, koncerty czy flash moby – to tylko przykłady działań organizowanych tego dnia w całej Polsce. Uczniowie rozdawali ulotki dotyczące profilaktyki nowotworu jelita grubego oraz zbierali podpisy pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego”. Organizowali ponadto zbiórki materiałów papierniczych, które zostaną następnie przekazane placówkom społecznym.
– Młodzież dzięki swojemu zaangażowaniu w działania edukacyjne ma szansę dotrzeć z informacją
o bezpłatnych badaniach do szerokiej grupy odbiorców. W Dniu Hakowicza uczniowie informowali także o bezpłatnych konsultacjach i badaniach profilaktycznych w wybranych placówkach onkologicznych. Wszyscy, którzy chcieli z nich skorzystać otrzymali ulotkę z adresem placówki, która w danym regionie uczestniczy w akcji Dzień Drzwi Otwartych – mówi dr Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii.
– W Polsce co godzinę na raka jelita grubego umiera 1 osoba. Świadomość dostępnej profilaktyki tego nowotworu jest bardzo niska. Akcje młodzieży przeprowadzone podczas Dnia Hakowicza dają szansę na uzmysłowienie Polakom, jak ważne jest korzystanie z badań profilaktycznych, a ich nagłośnienie w mediach pozwala na przełamanie pewnego kulturowego tabu i podjęcie trudnego tematu, jakim dla każdego z nas jest rak jelita grubego. – mówi Jerzy Toczyski Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A.
Dzień Hakowicza organizowany jest w ramach Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”, którego celem jest zaangażowanie młodzieży w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed młodymi ludźmi jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej. W V edycji programu biorą udział 742 zespoły, czyli ok. 3710 uczniów.
Organizatorem programu jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A.
Portal kampaniespołeczne.pl jest jednym z patronów medialnych programu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
11.10.2024
Prawo do przyjemności: VI Konferencja Sekson Fundacji Avalon
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
20.09.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie