logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Małoletni studenci
29.03.2009
Tematy: Wydarzenia

Małoletni studenci



18 marca, już po raz 5., redakcja „Przekroju” przyznała swoje nagrody – Fenomeny. Jednym z laureatów została Fundacja Uniwersytet Dzieci, wyróżniona za stworzenie placówki oświatowej dla dzieci w wieku 7-12 lat i promowanie nauki w sposób atrakcyjny dla najmłodszych.

Uniwersytet Dzieci ma na celu rozwijanie dziecięcej ciekawości, intelektu oraz twórczego potencjału poprzez naukę i kulturę. Zajęcia dla dzieci prowadzą pracownicy naukowi, badacze i dydaktycy uniwersytetów. Młodzi naukowcy uczą się według modelu uniwersyteckiego, prowadzący zajęcia dbają jednak o nieszablonowe zajęcia i prosty, zrozumiały, jednocześnie atrakcyjny dla najmłodszych język.

Dzieci mogą się kształcić na dwóch kierunkach: Inspiracje i Tematy. Inspiracje to program, którego celem jest kształtowanie dojrzałości intelektualnej i rozumienia świata. Poruszane tematy dotyczą ekologii, cywilizacji, zdrowia i tożsamości. Z kolei na kierunku Tematy dzieci poznają różne dziedziny nauki: botanikę, paleontologię, chemię, biologię molekularną, historię, technikę i informatykę. W ramach zajęć najmłodsi uczestniczą w wykładach, warsztatach i wycieczkach naukowych.

Pierwszy Uniwersytet Dzieci powstał z inicjatywy Fundacji Paideia w Krakowie. Następnie w Warszawie i we Wrocławiu. Uniwersytet cieszy się dużą popularnością, w roku 2007/2008 w Krakowie i Warszawie na Uniwersytecie było 1600 studentów i 4000 wolnych słuchaczy. Dzieci biorą udział w zajęciach raz w tygodniu, w weekend, zajęcia odbywają się w sali wykładowej na prawdziwym uniwersytecie. Otrzymują studenckie indeksy.

Studentem może zostać każde dziecko, które rozpoczęło już edukację szkolną i które jest ciekawe świata. Czesne jest symboliczne.
M. Kryńska








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek