Czasami zwierzęta potrafią jednym spojrzeniem zdobyć serce człowieka. Taką właśnie umiejętność posiadł Kot w Butach z kultowego filmu „Shrek”. Pamiętna scena do dziś wykorzystywana jest chociażby w memach. Na magię spojrzenia postawili też twórcy z agencji DDB w Manili na Filipinach. Na plakatach przedstawiających zwierzaki w miejscu ich oczu umieszczono lustra. W ten sposób odbiorca spoglądający na plakat widzi w psich i kocich oczach swoje odbicie. A co zatem widzi sympatyczny czworonóg z plakatu? Otóż stara się dostrzec w przechodniach swojego nowego właściciela. Jak mówią hasła: „Ty widzisz psa, on widzi dom”, „Ty widzisz kota, on widzi dom.” („You see a dog. He sees a home”, „You see a cat. She sees a home”) Podobne wrażenie wywołuje elektroniczna wersja tej reklamy. Zwierzęta mogą spoglądać na internautów dzięki wykorzystaniu kamerek internetowych.
Kampania ma na celu zwiększenie liczby adopcji zwierząt i została przygotowana na zlecenie fundacji CARA Welfare z Filipin. W tym malowniczym wyspiarskim kraju żyje obecnie bardzo dużo bezdomnych zwierząt. Niestety w schroniskach brakuje miejsc i nie wszystkie zwierzęta mogą otrzymać pomoc. W takiej sytuacji koniecznie jest zwiększenie liczby adopcji. Nowy dom może zapewnić psom i kotom nie tylko opiekę, ale także więź z właścicielem i po prostu szczęśliwe życie. Zwolnione miejsca zaś pozwolą na przyjęcie do ośrodków innych zwierząt w potrzebie i przygotowanie ich do adopcji.
Kampania spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem na Filipinach. Użytkownicy portali społecznościowych chętnie umieszczali na swoich profilach zdjęcia, na których widać ich lustrzane odbicia w oczach zwierząt z plakatów. W rezultacie zwiększyła się społeczna świadomość oraz liczba adopcji psów i kotów.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej
-
04.01.2025
Z dostawą „do domu”