logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Ludzie mieszkający w klatkach
13.03.2013
Tematy: Kreacje / printy

Ludzie mieszkający w klatkach



Widziane z góry postacie wciśnięte są wraz ze swoim całym dobytkiem do mikroskopijnych lokali. Obskurne pokoiki przypominają klatki, w których ludzie stłoczeni są do granic możliwości.

W tego typu pomieszczeniach żyje ponad 100 tysięcy mieszkańców Hong Kongu, centrum światowego biznesu i wolnej gospodarki. Na niecałych 4 metrach kwadratowych egzystują zarówno ludzie w podeszłym wieku, samotni, schorowani, jak i osoby młode oraz rodziny z dziećmi.

Lokalna organizacja pozarządowa Society for Community Organization (SoCO) zainterweniowała w tej sprawie inicjując kampanię „Cubicle Dwellers” (Mieszkańcy klitek). Na akcję składa się pięć kreacji przygotowanych przez oddział agencji Publicis z Hong Kongu. Każdy z plakatów przedstawia inne pomieszczenie i jego lokatorów, zmuszonych do wegetacji w pokoikach służących jednocześnie za kuchnię, sypialnię i pokój dzienny.

Zdjęcia robią wrażenie, które dodatkowo potęgują informacje umieszczone w rogach fotografii, stylizowane na wycinki z gazety. SoCO podkreśla w nich, że chociaż Hong Kong uchodzi za bogaty i rozwinięty region Chin, nadal wielu jego mieszkańców żyje w warunkach urągających godności człowieka. Skanując kod QR umieszczony na każdym ze zdjęć można wysłać swoją petycję do chińskiego rządu, aby zajął się tym problemem.

Agnieszka Grzechowiak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek