logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ludzie, którzy nie korzystają z windy
13.06.2016
Tematy: Kampanie, Szwajcaria, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym

Ludzie, którzy nie korzystają z windy

Your browser does not support the video tag.


Rozglądającego się z przerażeniem mężczyznę trzyma na rękach niepełnosprawny, poruszający się na wózku inwalidzkim. Jego spokój jest wsparciem i próbą zapewnienia poczucia bezpieczeństwa podopiecznemu.

W codziennym życiu ludzie w pośpiechu wsiadają do windy, przemierzają ulice, spieszą się do pracy, jadą metrem i robią zakupy. Tymczasem 2-minutowe wideo organizacji Pro Infirms odsłania rzeczywistość osób, które każdego dnia boją się wyjść z domu z powodu zaburzeń lękowych, powtarzających się ataków paniki czy agorafobii. Mężczyznę, którego wręcz paraliżuje strach przed kontaktem ze światem, wiezie na wózku inwalidzkim – niepełnosprawny, który stanowi dla niego wsparcie i zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Dość nietypowe zderzenie osób, którym trudniej jest aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym uświadamia, że zaburzenia lękowe są poważną niepełnosprawnością, która powoduje utratę kontaktów społecznych, pracy i trwałe wykluczenie. W Szwajcarii jest 800 tys. osób dotkniętych tych problemem, a kampania "Fear paralyses" ("Strach paraliżuje") ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa oraz zmniejszenie piętna niepełnosprawności umysłowej. Autorzy zwracają uwagę na konieczność wsparcia i zwiększenia szans chorych osób, zgodnie z ich możliwościami we wszystkich dziedzinach życia.

Katarzyna Płaza                                      



Nazwa kampanii:
Fear paralyses
Czas:
2016.5.19
Nadawca:
Pro Infirmis
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Jung von Matt (Szwajcaria)
Adresaci:
Osoby nie znające problematyki zaburzeń lękowych





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek