Tuż przed wakacjami ulice Milwaukee zapełniły się dziesiątkami materacy i kanap, na których z daleka widoczna była pomarańczowa postać dziecka. Nie służyły one bynajmniej do tego, by strudzeni mieszkańcy mogli sobie na nich odpocząć – stanowiły element śmiałej kampanii Departamentu Zdrowia Milwaukee, która w związku z powtarzającymi się przypadkami śmierci niemowląt podczas snu miała nakłonić rodziców do zaprzestania dzielenia łóżka ze swoimi dziećmi. Od początku roku w wyniku nieostrożności rodziców i niebezpiecznych warunków snu (ilustruje to film reklamowy) zmarło 10 dzieci.
Hasła na ostemplowanych materacach ostrzegały: „Babies who sleep here don’t always wake up” (Dzieci, które tu śpią, nie zawsze się budzą), „Imagine how many babies would still be alive if they’d slept in a crib” (Wyobraź sobie, jak wiele dzieci nadal by żyło, gdyby spały w swoim łóżeczku).
Kampanię promowała również reklama prasowa przedstawiająca łoże małżeńskie, którego wezgłowie ma kształt nagrobka. Przekaz jest jednoznaczny: „For too many babies last year, this was their final resting place.” (Dla zbyt wielu dzieci w ubiegłym roku było to miejsce ostatniego spoczynku).
Telewizyjny spot pt. „Rethink your position” (Przemyśl swoją pozycję) pokazywał, że właściwe (bezpieczne) miejsce dla dziecka to jego łóżeczko, a nie sypialnia rodziców. Film stawiał rodzicom pytanie: „Still think sleeping with your baby is a good idea? („Czy dalej uważasz, że spanie ze swoim dzieckiem to dobry pomysł?”)
Kampania jest częścią szerzej zakrojonych działań ze strony Departamentu Zdrowia miasta Milwaukee na rzecz promowania bezpiecznych nawyków wśród rodziców. Gary Mueller z agencji Serve Marketing mówi o kampanii: – Czuliśmy, że musimy zrobić coś odważniejszego, by zdobyć uwagę ludzi, ponieważ konwencjonalne taktyki marketingowe nie wydają się działać.
A. Jastrzębska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem