logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  06.08.2010

Łóżko Pawła na ławce



W krajach UE pojawiły się citylighty przedstawiające zabawkę Kuby, obiad Agnieszki i łóżko Pawła – dalekie od pożądanego poziomu życia. Przedstawiają problem co szóstego europejczyka – czyli blisko 80 mln mieszkańców Unii żyjących w ubóstwie.

Rok 2010 został ogłoszony przez Unię Europejską Rokiem Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym i w ramach tego wydarzenia Komisja Europejska prowadzi we wszystkich krajach członkowskich kampanię "Nie dla ubóstwa!", której celem jest umieszczenie w centrum uwagi walki z ubóstwem. Outdoorowa odsłona kampanii ruszyła także w Polsce. Krajowym koordynatorem działań jest Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Celem działań jest pokazanie unijnej solidarności oraz wrażliwości na potrzeby ludzi społecznie wykluczonych. Kampania ma również na celu zwrócenie większej uwagi na przyczyny oraz konsekwencje ubóstwa w Europie. Skierowana jest zarówno do polityków, jak i do ogółu społeczeństwa. Jej zadaniem jest mobilizacja wszystkich stron w walce z biedą, promowanie integracji społecznej i włączenia społecznego. Ma stanowić zachętę do podejmowania zobowiązań w zakresie przygotowywania unijnej i krajowej polityki dotyczącej walki z ubóstwem.

W ramach kampanii informacyjnej Europejskiego Roku – na poziomie europejskim – odbywa się m. in. konkurs dziennikarski. Zaplanowano też dwa tygodnie tematyczne (jeden miał miejsce w maju, a drugi odbędzie się w październiku), organizowane we wszystkich krajach UE. 17 grudnia Rok zakończy konferencja w Brukseli, przygotowana przez belgijską prezydencję w UE.

Na stronie kampanii www.2010againstpoverty.eu znajduje się partnerska platforma pomagająca w budowaniu sieci kontaktów oraz tworzeniu wspólnych inicjatyw kluczowych podmiotów, takich jak organizacje społeczeństwa obywatelskiego, władze lokalne oraz regionalne.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie dla ubóstwa!
Czas:
2010.8.1 - 2010.8.31
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Nadawca:
Komisja Europejska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Media:
Citylighty, reklamy w metrze, internet
Adresaci:
Obywatele UE, osoby dorosłe, politycy, rządy państw EU
Hasło kampani:
Nie dla ubóstwa! Razem budujemy społeczeństwo dla wszystkich.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek