W krajach UE pojawiły się citylighty przedstawiające zabawkę Kuby, obiad Agnieszki i łóżko Pawła – dalekie od pożądanego poziomu życia. Przedstawiają problem co szóstego europejczyka – czyli blisko 80 mln mieszkańców Unii żyjących w ubóstwie.
Rok 2010 został ogłoszony przez Unię Europejską Rokiem Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym i w ramach tego wydarzenia Komisja Europejska prowadzi we wszystkich krajach członkowskich kampanię "Nie dla ubóstwa!", której celem jest umieszczenie w centrum uwagi walki z ubóstwem. Outdoorowa odsłona kampanii ruszyła także w Polsce. Krajowym koordynatorem działań jest Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Celem działań jest pokazanie unijnej solidarności oraz wrażliwości na potrzeby ludzi społecznie wykluczonych. Kampania ma również na celu zwrócenie większej uwagi na przyczyny oraz konsekwencje ubóstwa w Europie. Skierowana jest zarówno do polityków, jak i do ogółu społeczeństwa. Jej zadaniem jest mobilizacja wszystkich stron w walce z biedą, promowanie integracji społecznej i włączenia społecznego. Ma stanowić zachętę do podejmowania zobowiązań w zakresie przygotowywania unijnej i krajowej polityki dotyczącej walki z ubóstwem.
W ramach kampanii informacyjnej Europejskiego Roku – na poziomie europejskim – odbywa się m. in. konkurs dziennikarski. Zaplanowano też dwa tygodnie tematyczne (jeden miał miejsce w maju, a drugi odbędzie się w październiku), organizowane we wszystkich krajach UE. 17 grudnia Rok zakończy konferencja w Brukseli, przygotowana przez belgijską prezydencję w UE.
Na stronie kampanii www.2010againstpoverty.eu znajduje się partnerska platforma pomagająca w budowaniu sieci kontaktów oraz tworzeniu wspólnych inicjatyw kluczowych podmiotów, takich jak organizacje społeczeństwa obywatelskiego, władze lokalne oraz regionalne.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food