logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Listy do siebie
05.08.2009
Tematy: Kampanie, Australia, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc rozwojowa

Listy do siebie



Apel o pomoc finansową wysłany listownie z drugiego końca świata może nie wydawać się niczym dziwnym. Chyba, że adresatem jest… sam odbiorca. Na taką niekonwencjonalną formę kampanii społecznej zdecydowała się międzynarodowa organizacja Save The Children w Australii przy współpracy z agencją M&C Saatchi.

Listy do potencjalnych donatorów wysłane zostały z różnych miejsc na świecie, na przykład z Laos lub Kambodży. We wszystkich tych regionach realizowane są programy organizacji – na rzecz edukacji czy poprawy zdrowia najmłodszych obywateli. W każdym z listów rozpoczynających się zwrotem „Drogi Ja” przeczytać można krótkie wyjaśnienie, na czym polegają działania podejmowane przez Save The Children a także prośbę o pomoc finansową oraz informacje, w jaki sposób można dokonać donacji (telefonicznie lub za pośrednictwem strony internetowej www.savethechildren.org.au).

Według autorów kreacji, prośba o pomoc skierowana do samego siebie nie powinna pozostać bez odpowiedzi – „How could you ignore an appeal for help from yourself?” (“Jak mógłbyś zignorować apel o pomoc od samego siebie?”).

Kampania spotkała się z pozytywną reakcją osób, które otrzymały listy – kwota, jaką łącznie z dotacji otrzymała organizacja znacznie przekroczyła i tak ambitny cel 240 tysięcy dolarów. Dzięki artykułowi jednego z dziennikarzy News Ltd, który po otrzymaniu listu opisał cel kampanii w gazecie, o akcji dowiedziało się przeszło 300 tysięcy czytelników.
E. Janota



Nazwa kampanii:
Letter
Czas:
2009.8.1 - 2009.8.31
Nadawca:
Save the Children Australia
Media:
Direct Marketing
Wykonawca:
M&C Saatchi (Melbourne)
Adresaci:
Potencjalni donatorzy organizacji
Hasło kampani:
„How could you ignore an appeal for help from yourself?” (“Jak mógłbyś zignorować apel o pomoc od samego siebie?”)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek