logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Linie na drodze chronią życie
23.09.2012
Tematy: Akcje

Linie na drodze chronią życie



„Te linie chronią życie” – przypomina Maciej J. Mackiewicz w swojej autorskiej kampanii poświęconej bezpieczeństwu na drodze.

Maciej Jan Mackiewicz znany jest na łamach serwisu kampaniespoleczne.pl jako autor serii kreacji na temat sprzątania psich odchodów w miejscach publicznych. Tym razem, jako doświadczony twórca projektów zaangażowanych społecznie, pan Maciej postanowił odnieść się do problemu bezpieczeństwa na drodze.

Powstała kolejna seria, tym razem minimalistycznych, w większości czarno – białych kreacji, których głównym motywem są linie ciągle znajdujące się na większości jezdni dwukierunkowych oraz charakterystyczne krzywe encefalogramu świadczące o aktywności ludzkiego mózgu. Linia ciągła na encefalogramie, paradoksalnie oznacza śmierć.

– Uznałem, że bardzo ważnym tematem jest bezpieczeństwo ruchu drogowego, a  przede wszystkim aspekt wyprzedzania, ale nie tylko. Proszę zwrócić uwagę, że kreacje (poza jedną – zdjęciem) nie mają charakteru zakazów czy nakazów. Stanowią jedynie solidną podstawę do rozbudzenia  wyobraźni i odnalezienia w sobie (w każdym kierowcy) odpowiedzi na  pytanie: Czy warto być rozsądnym na drodze? – opisuje swój pomysł autor.

Na każdej kreacji obecne jest wyraźne, jednozdaniowe hasło: „Są granice, których przekraczać nie warto”, „Po właściwej stronie drogi życie toczy się dalej”, „Są granice, których przekraczać nie wolno”, „Niektórych przepisów naginać nie warto” lub „Te linie chronią życie”.

Kreacje oparte są na koncepcie prawostronnego ruchu ulicznego i jak słusznie zauważa ich twórca, nie powinny być w obecnej formie promowane  w Anglii, Irlandii i innych państwach, w których obowiązuje ruch lewostronny.
Paulina Wajszczak

 

Nazwa:
Są granice, których przekraczać nie warto

Autor:
Jan Maciej Mackiewicz

Data:
09/2012

Zasięg:
Polska








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek