Lidl Polska wprowadza podpisy w języku ukraińskim do swoich spotów
Od początku rosyjskiej inwazji Lidl Polska aktywnie wspiera obywateli Ukrainy. Sieć nieustannie prowadzi zbiórki żywności i artykułów higienicznych w swoich sklepach, stwarza możliwości zatrudnienia osób z Ukrainy w kryzysie uchodźczym oraz przekazuje produkty i środki finansowe organizacjom takim jak Caritas Polska, Caritas Ukraina czy Polska Akcja Humanitarna. Teraz firma zdecydowała się wprowadzić podpisy w języku ukraińskim w wybranych spotach reklamowych.
Według danych Straży Granicznej, od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, do Polski przybyło ponad 2 mln uchodźców wojennych (stan na 22.03.2022 r.)[i]. Ogromnym wyzwaniem dla osób udających się poza granice swojego kraju jest m.in. nieznajomość języka, co w dużej mierze utrudnia codzienne funkcjonowanie. Mając tego świadomość, sieć Lidl Polska zdecydowała się publikować wybrane ogłoszenia o pracę w języku ukraińskim oraz zapewniać naukę języka polskiego nowozatrudnionym pracownikom. Co więcej, sieć zdecydowała się podjąć kolejny krok i wprowadzić podpisy w języku ukraińskim do części swoich spotów.
Empatia i wspieranie obywateli Ukrainy w kryzysie uchodźczym to test z człowieczeństwa, który przechodzi teraz każdy z nas – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska. – Jako firma społecznie odpowiedzialna staramy się ułatwić przybywającym osobom pobyt w naszym kraju. Zakupy spożywcze to prosta czynność, która jednak może powodować dyskomfort, gdy nie rozumiemy etykiet czy komunikatów przy kasie, dlatego wszystkie kasy samoobsługowe w naszych sklepach posiadają również funkcję języka ukraińskiego. Od kilku tygodni publikujemy także wybrane ogłoszenia o pracę w języku ukraińskim, gwarantując przy tym kandydatkom i kandydatkom możliwość nauki języka polskiego. Dysponujemy doświadczeniem zarówno w rekrutacji jak i integracji pracowników różnych narodowości w ramach naszej firmy. Co więcej zdecydowaliśmy się na kolejny gest, który być może sprawi, że osoby przybywające z Ukrainy poczują się bardziej włączone do naszego społeczeństwa – niektóre spoty naszej marki będą posiadały podpisy w języku ukraińskim. Pierwsze materiały z podpisami obejmują tematykę wielkanocną. Nadchodzące Święta będą w tym roku wyjątkowe – wielu Polaków zaprosi do swoich stołów ukraińskie rodziny. Natomiast tydzień później obchodzone są święta przez wyznawców prawosławia i grekokatolików, których dużą część stanowią obywatele Ukrainy. To zatem podwójnie istotny czas.
W geście solidarności z uchodźcami z Ukrainy i Polakami, którzy są zaangażowani w pomoc potrzebującym, w wybranych, przygranicznych sklepach uruchomiono specjalny system przecen. Ponadto, aby ułatwić dokonywanie zakupów, kilkadziesiąt sklepów Lidl Polska, zlokalizowanych w województwie lubelskim i podkarpackim jest czynnych również w niedziele niehandlowe. Firma podjęła także decyzję o tym, że nie będzie kontynuować sprzedaży produktów pochodzących z Rosji oraz Białorusi.
[i] https://300gospodarka.pl/news/uchodzcy-z-ukrainy-w-polsce-liczba
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie