logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Liderzy Filantropii 2015 nagrodzeni
25.11.2015
Tematy: Wydarzenia

Liderzy Filantropii 2015 nagrodzeni



Konkurs „Liderzy Filantropii 2015” został rozstrzygnięty. Zwycięzcą konkursu „Liderzy Filantropii 2015” w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” został po raz pierwszy w historii konkursu KGHM Polska Miedź. W kategorii „firma, która na cele społeczne przekazała największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem” zwyciężyło Vive Textile Recycling. Kolejno drugie i trzecie miejsce w kategorii kwoty darowizn zdobyły PKO Bank Polski i PGE Polska Grupa Energetyczna. W kategorii procentowej na podium znalazły się także: Grupa Atlas oraz Farm Frites Poland. W tym roku przyznano także nagrody w dodatkowych kategoriach. Za „program filantropii indywidualnej pracowników” nagrodę odebrał PKN ORLEN. W kategorii „program zaangażowania społecznego klientów” nagrodzony został Avon Cosmetics. Spośród siedmiu debiutantów w konkursie, tytuł „Lidera Filantropii” otrzymały firmy: Anwil – w kategorii kwotowej i Farm Frites Poland – w procentowej.

Liderzy Filantropii 2015 przekazali w 2014 roku na cele społeczne łącznie 64 507 171 zł . To więcej, niż kwota 60 000 000 zł, którą dysponowało w 2014 roku Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu FIO (Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, z którego w trybie konkursowym finansowane są inicjatywy społeczne). Średni udział darowizn w dochodach firmy przed opodatkowaniem w pierwszej dziesiątce kategorii procentowej wynosi 1,15%.

KGHM Polska Miedź przekazał w 2014 roku na cele społeczne kwotę w wysokości 17 000 000 zł, a Vive Textile Recycling przekazało w roku 2014 w formie darowizn 4,44% swoich dochodów przed opodatkowaniem. Obie firmy po raz kolejny znalazły się na podium laureatów konkursu „Liderzy Filantropii”.

Zdecydowana większość firm spośród uczestników Konkursu posiada własne fundacje korporacyjne (18). Większość publikuje informacje dotyczące zasad przyznawania wsparcia finansowego na swoich stronach internetowych, podaje kontakt do osób odpowiedzialnych za działania filantropijne i omawia ich skalę i rezultaty w raportach rocznych. Coraz więcej firm realizuje programy i projekty mające na celu rozwiązywanie problemów społecznych w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi.

Firmy zachęcają do działań filantropijnych swoich interesariuszy: pracowników poprzez programy składek pracowniczych a także klientów poprzez programy marketingu zaangażowania społecznego, przekazując na cele społeczne część dochodów ze sprzedaży towarów i usług.

Wręczenie statuetek i dyplomów laureatom odbyło się 24 listopada 2015 roku na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – honorowego patrona konkursu. Podczas gali odbyła się debata pt. „Czy biznes lepiej zarządza filantropią?”, w której udział wzięli: Marcin Chmielewski – Wiceprezes Zarządu KGHM Polska Miedź ds. korporacyjnych, Urszula Kontowska – Prezeska Zarządu Fundacji PKO Banku Polskiego, Joanna Luberadzka-Gruca – Członkini Zarządu Forum Darczyńców, Wiceprezeska Fundacji Przyjaciółka, Jacek Michalak – Wiceprezes Zarządu Grupy Atlas i Rafał Reszka – Wiceprezes i Dyrektor Finansowy Farm Frites Poland. Galę i dyskusję poprowadziła Dorota Wellman. 

Ambasadorem Konkursu jest firma Orange, która czterokrotnie zdobyła tytuł Lidera Filantropii. Patronem honorowym konkursu jest Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, patronami Konfederacja Lewiatan i Pracodawcy RP. Weryfikatorem konkursu jest PwC.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek