logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  25.03.2003

Lesbijki i geje w przestrzeni publicznej



Zdjęcia uśmiechniętych par lesbijskich i gejowskich, które siedem lat temu pojawiły się na ulicach największych miast Polski, były częścią pierwszej polskiej kampanii społecznej zwracającej uwagę na osoby homoseksualne. Kampanię "Niech nas zobaczą" prowadziło stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii.

Billboardom towarzyszyła wystawa 30 zdjęć autorstwa Karoliny Breguły, przedstawiających 15 par lesbijskich i 15 par gejowskich. Wystawy odbyły się w Warszawie (Galeria 'Pałacyk’), Krakowie (Galeria Burzym&Wolf), Gdańsku (CWS Łaźnia) i Sosnowcu (Galeria 'Gross Over’). Patronat nad wystawą zdjęć objęła ówczesna Pełnomocnik Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn – Izabela Jaruga Nowacka. Na otwarciu wystawy w Krakowie pojawił się prezydent Krakowa prof. Jacek Majchrowski.

Wszystkie zdjęcia cechuje ta sam linia artystyczna: pokazane są sylwetki osób na tle zimowej miejskiej scenerii, pary trzymają się za ręce i patrzą prosto w obiektyw aparatu. – Chciałam aby fotografie były do siebie podobne, wręcz monotonne, po to, aby widz, który obejrzy wszystkie 30 zdjęć, znudził się nimi i pomyślał, że mija na ulicy codziennie setki takich ludzi – że geje i lesbijki to nie żadna sensacja. Jeśli homoseksualiści wyglądają tak normalnie i przeciętnie, są właśnie tak samo normalni jak on, widz – mówi autorka zdjęć.

Kampania billboardowa i wystawy zdjęć były szeroko komentowane przez media, a także spotkały się ze sprzeciwem Młodzieży Wszechpolskiej, prawicowych polityków i przedstawicieli kościoła katolickiego. Kilka tablic na których zostały umieszczone zdjęcia zostały oblane farbą.

– Z punktu widzenia praw lesbijek i gejów w Polsce możemy mówić o czasach sprzed "Niech nas zobaczą" i po naszej kampanii. Przed "Niech nas zobaczą" homoseksualizm był tematem wstydliwym przemilczanym przez media głównego nurtu. Później tematy związane z prawami lesbijek i gejów stały się częścią szerokiej debaty społecznej.– mówi Robert Biedroń, pomysłodawca kampanii i ówczesny prezes stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii.

Strona kampanii: www.niechnaszobacza.queers.pl
T.Szypuła


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Niech nas zobaczą
Czas:
2003.3.20 - 2003.5.15
Tematy:
Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Polska
Nadawca:
Kampania Przeciw Homofobii
Media:
Billboardy, prasa
Wykonawca:
Karolina Breguła
Adresaci:
Społeczeństwo polskie
Hasło kampani:
Niech nas zobaczą





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.07.2022

    Dąb Fabrykant z Łodzi został Drzewem Roku 2022!


  • 05.07.2022

    Polki nie są przekonane o swojej kobiecości — wyniki badania marki Gatta


  • 04.07.2022

    Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła


  • 04.07.2022

    Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek