logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna
   ──────  21.03.2014

Lekcja z Profesorem Śmiercią

Your browser does not support the video tag.


Nauczyciel i jego podopieczni to zaopatrzone w swe podstawowe atrybuty, a więc kosę i czarną szatę, postaci śmierci.

Dźwięk dzwonka sygnalizuje rozpoczynającą się właśnie lekcję. Pedagog stara się zapanować nad grupą nieznośnych uczniów, zainteresować ich poważnym tematem zajęć i zachęcić do dyskusji o głównych przyczynach umieralności ludzi na świecie. Scena ta jest tym bardziej intrygująca i zaskakująca dla odbiorcy, gdy okazuje się, kim są i jak wyglądają bohaterowie spotu.

W dalszej części spotu "Profesor Śmierć" pyta uczniów o główne powody zgonów ludzi. Widz dowiaduje się, że najważniejszym z nich jest głód, natomiast podstawowym zagrożeniem dla przedstawionych bohaterów (śmierci) w ich „pracy” jest Action Internationale Contre la Faim (Międzynarodowa Akcja Przeciwko Głodowi), organizacja pozarządowa, która jest zarazem nadawcą tejże kampanii.

Nauczyciel przestrzega swych podopiecznych przed „pogarszającą się” sytuacją; jak wskazuje: „In 2009 you COULD cut down nearly 1 bilion and now no more than 842 milion” ("W 2009 roku mogliśmy pozbawić życia blisko biliona ludzi, obecnie liczba ta wynosi nie więcej niż 842 miliony"), a AICF działa już od ponad 35 lat. Co więcej, organizacja ta angażuje w swe działania coraz większą część społeczności lokalnych, w tym również lekarzy, inżynierów, wolontariuszy tworząc tym samym ludzki łańcuch, aby walczyć w ten sposób ze zjawiskiem śmierci głodowej.

Kampania stworzona przez francuską agencję Broca & Wernicke wykorzystując absurd sytuacji zaciekawia i bawi odbiorcę. Komizm ten wyraźny jest np. w dyskusji bohaterów, którzy próbują pocieszyć się w tej ciężkiej chwili, podkreślając, iż inne okoliczności, takie jak nieszczęśliwa miłość, wypadki czy kara śmierci pozwolą im nadal wykonywać swoją pracę.

Kampania zachęca do wspierania i zaangażowania się w działania AICF, której celem jest walka z głodem na świecie. Do 2009 roku organizacja ta prowadziła swe akcje w ponad 40 państwach pomagając tym samym około 5 milionom ludzi.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Class
Czas:
2014.2.25 - 2014.3.25
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna
Kraje:
Francja
Nadawca:
Action Internationale Contre la Faim (Action Against Hunger)
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Broca & Wernicke (France)
Adresaci:
Osoby dorosłe





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek